مراسم امضای قرارداد EPC پروژه بازیابی گازهای ترش و تولید سولفات آمونیوم پتروشیمی نوری

مراسم قرارداد EPC پروژه بازیابی گازهای ترش فلر و تولید سولفات آمونیوم بین شرکت های پتروشیمی نوری و مهندسین مشاور ناموران با مدیریت طرح شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی در تاریخ  ۹۹/۹/۲۳ با سرمایه‌گذاری حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان به امضا رسید.
 به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛صفرعلی بابایی مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی در این مراسم با اشاره به تجربه‌های گذشته در اعتماد به متخصصان ایرانی در صنعت پتروشیمی، گفت: در روزگاری که شرکت‌های مطرح دنیا در ایران حضور داشتند و متخصصان ایرانی راه سختی را برای اثبات خود شروع کردند؛ با کیفیت خوب محصولات خود و همچنین درخششی که در دوره تحریم داشتند امروز به وزنه قابل اتکا در صنعت پتروشیمی تبدیل شده‌اند. وی تصریح کرد: پروژه زیر فلرینگ یک تکنولوژی پیشرفته و پیچیده است که امروز شاهد آن هستیم که توسط متخصصان ایرانی و در دوران تحریم به عنوان یک پروژه زیست محیطی و در عین حال سودآور به صورت کاملاً ایرانی اجرا خواهد شد. گفتنی است، با عقد قراداد طرح «بازیابی گازهای مشعل» شرکت پتروشیمی نوری که برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود، نه تنها فلرهای این ‏پتروشیمی در راستای حفظ محیط زیست خاموش خواهد شد، که پیش‌بینی می‌شود سود خالص سالیانه افزایش قابل توجهی کند.
وی در ادامه افزود:شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی در این پروژه بعنوان مدیریت خدمات طرح نقش آفرینی می نماید گفتنی است این پروژه در فرآیندهای شیرین سازی واحدهای ۹۵۰، ۲۵۰ و واحد جدید در حال احداث پتروشیمی نوری (واحد۲۷۰) گازهای ترش تولیدی جهت سوزانده شدن به خط فلر ارسال می شوند. به منظور جلوگیری از هدر رفت منابع، کاهش آثار مخرب زیست محیطی و ارزش افزایی بیشتر، پروژه ای به منظور بازیابی سولفور و تولید سولفات آمونیوم تعریف شده است. محل احداث این پروژه در پتروشیمی نوری و ظرفیت تولید ۴۵۲ تن در روز حاصل از خوراک دریافتی از واحدهای فرآیندی فوق می باشد.

این پروژه شامل سه بخش فرآیندی به شرح ذیل می باشد:

  1. واحد شیرین سازی گازهای ترش فلر: محصولات این واحد گازهای شیرین شده و ترش می باشد که گاز شیرین شده به واحد LPG Recovery و گاز ترش به واحد تولید سولفات آمونیوم ارسال می شود.
  2. واحد LPG Recovery: محصولات این واحد ۴۴۰۰۰ هزار تن در سال LPG و ۱۷۰۰۰ هزار تن در سال  Acid gas می باشد که به واحد سولفات آمونیوم ارسال می شود.
  3. واحد تولید سولفات آمونیوم: شامل واحد ذخیره bagging است. میزان محصولات این واحد ۶۰ هزار تن در سال است.
https://ipna.news/154331کپی شد!