سهام پتروشیمی بوعلی سینا در بورس کشف قیمت شد

تعداد ۴۲۰میلیون سهم شرکت پتروشیمی بوعلی سینا، چهار شنبه گذشته با نماد معاملاتی "بوعلی" در بازار دوم بورس تهران عرضه اولیه و هر سهم این شرکت ۴۱۴۳ تومان کشف قیمت شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ تعداد ۴۲۰میلیون سهم شرکت پتروشیمی بوعلی سینا معادل ۱۲ درصد سهام این شرکت، چهارشنبه گذشته در بازار دوم بورس تهران عرضه و هر سهم این شرکت ۴۱۴۳ تومان کشف قیمت شد.
این میزان سهام در محدوده قیمتی ۳۹ هزار و ۳۶۰ ریال تا ۴۱هزار و ۴۳۰ریال برای هر سهم و با سهمیه ۲۰۰سهمی برای هر کد حقیقی و حقوقی عرضه شده بود که در نهایت در این عرضه اولیه ۴ میلیون و ۵۱۹ هزار کد معاملاتی شرکت کردند و به هر فرد، ۷۸ سهم با نقدینگی حدود ۳۲۸ هزار تومان اختصاص یافت.
گفتنی است تعداد ۴۲۰میلیون سهم شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در حالی چهار شنبه هفته گذشته عرضه اولیه شد که از این تعداد، ۳۱۵میلیون سهم در فرآیند کشف قیمت جهت عرضه به عموم اختصاص خواهد یافت و تعداد ۱۰۵میلیون سهم این شرکت نیز در روز پس از عرضه اولیه این شرکت به صندوق ها با ضریب تخصیصی بازاری هر دارنده واحد صندوق تعلق می گیرد.
این گزارش می افزاید: بر اساس قانون، عرضه اولیه سهام شرکت ها به صندوق های سرمایه گذاری در روز کاری بعد از عرضه اولیه با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه صورت می پذیرد.

https://ipna.news/154242کپی شد!