بیست و چهارمین عرضه اولیه با نقدینگی ۸۳۲ هزارتومانی

امروز با عرضه اولیه ۱۲ درصد از سهام پتروشیمی بوعلی سینا در بورس، بیست و چهارمین شرکت جدید سال وارد بازار سهام می شود.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ طبق اعلام قبلی، امروز ۱۲ درصد از سهام پتروشیمی بوعلی سینا در بورس عرضه اولیه و طی آن ۴۲۰ میلیون سهم( ۳۱۵ میلیون سهم در روز عرضه اولیه و ۱۰۵ میلیون سهم روز بعد عرضه به صندوق های سرمایه گذاری) با محدوده قیمتی ۳۹۳۶ تا ۴۱۴۳ تومانی و سهمیه ۲۰۰ سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی در زمان سفارش گیری اعلامی واگذار می شود.

هر چند نقدینگی لازم برای خرید ۲۰۰ سهم “بوعلی” حدود ۸۳۲ هزار تومان است اما طبق تجربه عرضه های اولیه قبلی و به دلیل استقبال سرمایه گذاران ، سهمیه و نقدینگی کمتر از رقم اعلام خواهد بود. در صورت استقبال ۳.۵ تا ۵.۵ میلیون نفر تعداد ۵۷ تا ۹۰ سهم به هر کد(حدود ۲۳۷ تا ۳۷۴ هزار تومان) به هر کد تخصیص خواهد یافت.

پتروشیمی بوعلی سینا ۲۹ فروردین سال ۷۷ در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و متعاقب آن کارخانه در سال ۸۳ با نام طرح آروماتیک سوم و سرمایه گذاری داخلی و خارجی به مبلغ ۱۳۱.۷ میلیارد تومان و ۳۰۰ میلیون دلار از طریق فاینانس کشورهای بلژیک و فرانسه و سرمایه‌گذاری ریالی از طریق مشارکت بانک ملت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به بهره برداری رسیده است.

سرمایه شرکت با ۸۱۳ نیروی انسانی در بدو تاسیس یک میلیون تومان بوده که طی دو مرحله افزایش سرمایه به ۳۵۰ میلیارد تومان رسیده است. مالکیت ۷۰ درصدی سهام به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و ۳۰ درصد سهام هم به شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت تعلق دارد. همچنین شرکت تا سه سال آتی برنامه‌ای برای افزایش سرمایه ندارد.

براساس این گزارش، طی سال جاری سهام ۲۲ شرکت سرمایه گذاری صبا تامین، شستا، پگاه گیلان، لاستیک یزد، پلیمر آریاساسول، سرمایه گذاری پویا، سرمایه گذاری سیمان تامین، لیزینگ پارسیان، رایان هم افزا، تولید نیروی برق آبادان، توسعه مسیر برق گیلان، زر ماکارون، پتروشیمی ارومیه، تامین سرمایه امین، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، بهساز کاشانه تهران، تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک، برق و انرژی پیوند گستر پارس، کیا الکترود شرق، توسعه و عمران امید، گروه سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات و چوب خزر کاسپین عرضه اولیه شده اند و سرمایه گذاری کوثر بهمن و پتروشیمی بوعلی بیست و سومین و بیست و چهارمین شرکت تازه وارد سال بشمار می روند.

https://ipna.news/154219کپی شد!