۱۴هزار میلیارد ریال برای کریستال ملامین لردگان سرمایه‌گذاری می‌شود

رییس اداره طرح و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: بخش خصوصی برای راه‌اندازی واحد تولیدی کریستال ملامین در شهرستان لردگان این استان ۱۴ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کند.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛،بهنام خسروی روز چهارشنبه تاکید کرد: این طرح با اشتغال‌زایی مستقیم برای ۱۶۰ نفر و ظرفیت تولیدی سالانه ۴۰ هزار تن در زمینی به وسعت ۲۰ هکتار در بخش فلارد شهرستان لردگان و در مجاورت پتروشیمی احداث می‌شود.

وی افزود:این طرح هم‌اکنون در مرحله واگذاری زمین و ثبت سفارش ماشین‌آلات قرار دارد و با بهره‌برداری از آن، مواد اولیه انواع لمینت‌ها، روکش‌ها، پروفیل‌ها، صنعت کاغذ و نساجی، مقاطع پلاستیکی، نایلون و نایلکس تولید خواهد شد.

خسروی تصریح کرد: واحد تولیدی کریستال ملامین لردگان ۳۶ ماه پس از آغاز عملیات اجرایی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: کارخانه کریستال ملامین لردگان به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد در کشور از لحاظ ظرفیت تولید شناخته می‌شود.

به گزارش ایرنا، پتروشیمی لردگان که واحد تولیدی کریستال ملامین در مجاورت آن راه‌اندازی می‌شود، یکی از شرکت‌های تابعه گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان است که در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در بخش فلارد شهرستان لردگان احداث و تجهیز شده است.

تولید این مجتمع اُوره و آمونیاک خواهد بود و ظرفیت تولید سالانه آن بیش از یک میلیون تن اُوره و ۷۰۰ هزار تن آمونیاک است که بخش عمده‌ای از آمونیاک تولیدی برای تولید اُوره در داخل مجتمع مصرف می‌شود و ۷۴ هزار تن به‌صورت مازاد برای عرضه مستقیم به بازار در نظر گرفته شده است.

عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی لردگان از سال ۱۳۸۷ آغاز شد و اکنون پس از تحمل سال‌ها تحریم و فشارهای اقتصادی در آستانه افتتاح رسمی قرار دارد.

این مجتمع به سبب دسترسی مناسب به منابع آب و گاز و نزدیکی به سه خط لوله گاز کشور و دارای بودن زمین و موقعیت مناسب از نظر تسطیح و انجام امور زیربنایی از موقعیت مکانی مطلوبی برخوردار است.

هدف‌گذاری سال‌جاری سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری برای صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری صنعتی در این استان ۵۰۰ مورد بوده  که از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۳۲۰ مجوز آن برابر ۶۴ درصد صادر و زمینه اشتغال ۶ هزار و ۴۵۰ نفر با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریالی فراهم شده است.

در نیمه نخست سال‌جاری با صدور ۵۴ پروانه بهره‌برداری، دو هزار و ۱۵۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری با ۸۲۲ نفر اشتغال‌زایی در بخش صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری جذب شد.

در این مدت ۴۸ میلیارد ریال کمک‌های فنی و اعتباری چهارمحال و بختیاری، رشد سه برابری و جذب ۱۰۰ درصدی داشته است.

راه‌اندازی ۱۴ واحد سلامت‌محور تولید اقلام بهداشتی و خودکفایی چهارمحال و بختیاری در تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده از دیگر فعالیت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در نیمه نخست سال‌جاری به‌شمار می‌رود.

هم‌اینک ۹۰۰ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است که برخی محصولات تولیدی این واحدها مانند ورق خودرو، چادر مشکی، آجرنسوز، مالت، موکت، خوراک آبزیان و لوازم خانگی در کشور از جایگاه و اهمیت مهمی برخوردار است.

لردگان در ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

https://ipna.news/154012کپی شد!
منبع