مشکلات پتروشیمی خرم‌آباد شفاف‌سازی شود

لرستان- ویسکرمی، نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس بر شفاف‌سازی مشکلات پتروشیمی خرم‌آباد تاکید کرد و گفت: ادعای غیربومی بودن نیروهای این کارخانه صحت ندارد و بیش از ۹۰ درصد کارکنان ثابت آن از نیروهای بومی هستند.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، مهرداد ویسکرمی  با اشاره به مشکلات پتروشیمی خرم‌آباد اظهار داشت: در بین مردم این حرف دهان به دهان می‌چرخد که «کارگران و کارکنان پتروشیمی غیر بومی هستند» که مدیرعامل پتروشیمی در پاسخ به این موضوع اعلام کرد که این ادعا صحت ندارد و بیش از ۹۰ درصد از کارکنان پتروشیمی خرم‌آباد که به صورت ثابت مشغول به کار بوده از نیروهای بومی هستند.

وی افزود: در بازدیدی که از کارخانه داشتیم متوجه شدیم که بسیاری از نیروها بومی هستند البته گاهی برای نصب یک دستگاه به طور موقت ممکن است شرکتی خارج از استان ۱۰ تا ۲۰ نیرو با خود بیاورد ولی بعد از مدتی که کارشان تمام شد محل را ترک می‌کنند که این امری طبیعی بوده و در همه جا صادق است.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس عنوان کرد: شاید همین حضور موقتی نیروهای غیربومی باعث شده که برخی‌ها با مشاهده این افراد غریبه به این نتیجه برسند که بیش از ۹۰ درصد نیروهای پتروشیمی خرم‌آباد غیر بومی هستند، در حال حاضر این ادعا صحت ندارد مگر اینکه کسی مدرک خلاف آن ارائه بدهد که ما پیگیری می‌کنیم، نه تنها در این موضوع بلکه در هر مسئله دیگری اگر کسی مدرکی برخلاف این ادعاها دارد در اختیار ما قرار دهد.

وی بیان کرد: لیست پرداختی‌هایی که ما از کارکنان دیدیم با توجه به مدارک آنها بود که کمتر از مبلغ چهار میلیون تومان در این فیش حقوقی ندیدیم و حتی مبلغ شش میلیون تومان هم بود که مشاهدات ما با آنچه که در مورد دستمزدها شنیده بودیم متفاوت است. مدیرعامل پتروشیمی همچنین بحث اختلاف حقوق با مراکز دیگر از جمله کرمانشاه، سنندج و… را هم رد کرد و معتقد بود که پرداخت حقوق به صورت هماهنگ انجام می‌شود و در شرایط یکسان، اختلاف حقوق چندانی بین پتروشیمی خرم‌آباد و سایر پتروشیمی‌های کشور وجود ندارد.

ویسکرمی تصریح کرد: مطالبه بعدی که پیگیری کردیم مربوط به تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی بود، درواقع صحبت این است که چرا در کرمانشاه و سنندج کسانی که به کار گرفته شدند پس از مدتی تبدیل وضعیت شدند ولی این اتفاق برای ما نیفتاده است. مدیرعامل پتروشیمی در پاسخ به این دغدغه کارگردان گفت، یک زمانی در اوایل کار نیاز داشتیم و این تبدیل وضعیت‌ها را انجام دادیم ولی چون واحدهای کرمانشاه و سنندج بعد از خرم‌آباد افتتاح شده‌اند، به طور طبیعی همان نیازی که ما چند سال پیش داشتیم و الان دیگر برطرف شده، آنها هم در حال طی کردن همین روند هستند، طبیعی است که تا مدتی نیرو جذب می‌کنند و در آینده نزدیک آنها هم ظرفیتشان اشباع شده و این تبدیل وضعیت ها منتفی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حداقل ۱۰۰ نفر نیروی اضافه داریم که از همان زمانی که مشغول به کار شدند آنها را جذب کردیم و نخواستیم بیکار شوند وگرنه بر اساس نیاز واقعی، ما باید با ۱۰۰ نفر از نیروهای فعلی تسویه کنیم که به خاطر مسائل اجتماعی و جلوگیری از آسیب این افراد آنها را نگه داشته‌ایم پس مسلماً حقوق این نیروهای مازاد با افرادی که پیش از آنها جذب شده‌اند تفاوت دارد و چاره‌ای هم جز این نیست کمااینکه چنین اتفاقی در همه جا رایج است. کسانی که ممکن است منکر این صحبت‌ها باشند و شکایاتی دارند و یا به هر دلیلی صحبت‌های مدیر مجموعه پتروشیمی را قبول ندارند می‌توانند با ارائه مستنداتی مراجعه کنند تا مجددا پیگیری کنیم.

https://ipna.news/153988کپی شد!