توسعه پتروشیمی راه نجات اقتصاد کشور است

عضو کمیسیون انرژی مجلس صنعت پتروشیمی را سردمدار توسعه صادرات غیرنفتی برشمرد و تاکید کرد: توسعه این صنعت هم‌اکنون و با توجه به کاهش درآمدهای نفتی، راه نجات اقتصاد کشور است.

  سیدموبه گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، سی موسوی با بیان اینکه امروز و باتوجه به کاهش درآمدهای نفتی، صنعت پتروشیمی نقش مهمی در درآمدهای ارزی کشور دارد،  گفت: توسعه پتروشیمی با رفع برخی مشکلات، شتاب بیشتری خواهد گرفت و دستاوردهای خوبی در آینده نزدیک در این صنعت خواهیم داشت.

وی افزود: صنعت پتروشیمی از ارکان اصلی صنعت نفت ایران در زنجیره تولید است، از این رو پتروشیمی افزون بر تولید ثروت می‌تواند زنجیره ارزش در صنایع پایین‌دستی را نیز تکمیل کند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، صنعت پتروشیمی را سردمدار توسعه صادرات غیرنفتی دانست و تصریح کرد: باید با جذب سرمایه‌های جدید به پیشرفت این صنعت کمک کنیم، پتروشیمی می‌تواند به نوعی تحریم‌ها را خنثی کند.
موسوی عنوان کرد: با توجه به تحریم نفتی ایران، صنعت پتروشیمی جایگزین و فرصت خوبی برای درآمدزایی با ارزش‌افزوده قابل توجه است، باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کرد و از آن غافل نبود.
وی بر ضرورت توسعه و سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی کشور تأکید کرد و گفت: موضوع ارزش افزوده در صنعت پتروشیمی نقش مهمی در جلوگیری از خام‌فروشی دارد.

https://ipna.news/153677کپی شد!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • محمدامین الناصر نام ونام خانوادگی:محمدامین الناصر رشتهدتحصیلی:نقشه کشی معماری مقطع تحصیلی:دیپلم سن:18 تاریخ تولد:۸۰/۱۰/۱۸ وظعیتک تاهل:مجرد نظام وظیفه:_