ضرورت رعایت توصیه‎ های تغذیه‌ای در روزهای کرونایی

رعایت اصول تغذیه ای کمک بسیاری به تقویت سیستم ایمنی و مقابله با این بیماری می کند .

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران (ایپنا)؛ نرگس جانی کارشناس ارشد تغذیه با توجه به شیوع بیماری کرونا مطالب و توصیه های ارزنده ای را حهت پیشگیری و کمک به درمان این بیماری بیان کرد که در ادامه نظر شما را به آن جلب می کنم و امیدوارم مورد استفاده قرار گیرد.

جانی در ابتدا با بیان این مطلب که این روزها روزگار جدیدی را همراه با ویروس ناشناخته کووید۱۹ تجربه می کنیم و دوستان زیادی را می شناسیم که به این بیماری مبتلا شده اند، افزود: رعایت توصیه های تغذیه ای برای تقویت سیستم ایمنی قبل از ابتلا و همچنین به هنگام ابتلا لازم است.

وی یاد آور شد، این بیماری با علائم مختلف تب، بی اشتهایی، ضعف، بی حالی، مشکلات گوارشی، مشکلات تنفسی و … همراه است و لذا رعایت اصول تغذیه ای کمک بسیاری در پیشگیری و کنترل این بیماری می کند.

این کارشناس محترم ادامه داد در طول بیماری و یا برای پیشگیری می بایست پروتئین مورد نیاز بدن از طریق انواع گوشت، حبوبات و تخم مرغ تامین شود و برای جبران مایعات و به ویژه بیمارانی که دچار گلودرد ، سرفه ، مشکلات گوارشی و تب هستند باید از آب ولرم، نوشیدنی های گرم، سوپ رقیق شده، آب سبزیجات و دوغ استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد استفاده از منابع حاوی ویتامین ث مانند گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، لیمو ترش، طالبی، انبه، کلم بروکلی، تربچه ، گشنیز، پرتقال و انواع دیگر مرکبات بسیار مفید است و گفت: نباید از آنتی اکسیدان هایی مانند عناب، زرشک، آلبالو، انواع چای، انگور سیاه و قرمز، زیتون در مصرف روزانه غافل شد .

ایشان استفاده از غذاهای دریایی و مغزیجات را برای تامین روی بدن در دوران این بیماری لازم دانسته و ِیاد آور شد سبزیجات و میوه های نارنجی و قرمز رنگ مانند هویج، کدوحلوایی، گرمک، گوجه فرنگی، انبه و … که سرشار از ویتامین آ می باشند باید بیشتر استفاده شود.

جانی خاطر نشان کرد گنجاندن ماهی، مغزیجات خام، سبزیجات برگ سبز، زردچوبه، آووکادو، آلبالو و چغندر در سفره غذایی به کاهش التهابات کمک می کند ، ضمن اینکه شیر و غلات سبوس دار سرشار از ویتامین ب می باشد.

کارشناس ارشد تغذیه منطقه اصفهان در پایان با بیان این جمله که ” از چاقی فرار کنید” به افراد توصیه کرد اگر چاق هستید یا در دوران قرنطینه چاق شده اید حتما با یک مشاور تغذیه مشورت و از مصرف شکر، و قندهای ساده پرهیز نمائید.

https://ipna.news/153222کپی شد!