اولین پتروشیمی اردبیل تا پایان سال۹۹ به بهره برداری می رسد

استاندار اردبیل از تکمیل و بهره برداری اولین پتروشیمی تولید متانول استان اردبیل تا پایان سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، اکبر بهنام جو در جریان بازدید از مجتمع صنعتی آرتا اظهار کرد: ابن کارخانه در کوتاه ترین مدت پیشرفت فیزیکی بالایی داشته و زیرساخت های اساسی از قبیل برق، گاز و آب تا سه ماه آینده تکمیل و در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه برای این واحد تولیدی متانول ۱۵۰۰میلیارد تومان از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی هزینه شده است افزود: محصولات این پتروشیمی هم برای تولیدات سایر گروه های صنعتی مجمتع آرتا از قبیل محصولات چوبی و پارکت و ام دی اف مورد بهره برداری قرار می گیرد و همچنین یک محصول صادرات محور است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه سرمایه گذار گروه صنعتی آرتا با تمام توان برای اشتغال، تولید و صنعت استان تلاش می کند افزود: علیرغم مسایل مذکور ۴۰میلیون دلار در سال از این محل صادرات برای استان اردبیل خواهد داشت که در سال آینده یک جهش بسیار خوبی در زمینه تولیدات صادراتی در استان اردبیل اتفاق می افتد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط حاکم اقتصادی ارز آوری برای استان و کشور یک نعمت بزرگی است گفت: علاوه بر صادرات ۴۰میلیون دلار محصول پتروشیمی بیش از ۳۰ میلیون دلار نیز از محل صادرات محصولات جوبی، پارکت و MDF در مجموعه صنعتی آرتا افزایش می یابد.

بهنام جو ادامه داد:بر اساس اعلام دستگاه های ذیربط و سرمایه گذار بزرگترین مجمتع چوبی استان در سال جاری بیش از ۱۰میلیون دلار صادرات از محل پارکت و سایر محصولات چوبی اتفاق افتاده که در سال آینده این میزان حداقل ۷برابر افزایش می یابد که جهش بسیار خوبی در حوزه صنعت و صادرات خواهد بود و در حال حاضر صادرات کل محصولات صنعتی در داخل استان کمتر از ۳۰میلیون دلار است.

این مسوول ادامه داد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در سال جهش تولید صادرات غیر نفتی برای کشور بسیار حایز اهمیت است و اینکه کشور در شرایط ظالمانه ترین تحریم ها قرار دارد ارز آوری و تامین نیازهای اساسی کشور ضرورت دارد.

این مسوول با تاکید بر اینکه با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و با پیگیری حوزه استانداری زیرساحت های لازم انجام می شود گفت: طبق قولی که مسوولان مرتبط دستگاه های اجرایی برای تامین گاز، برق و آب دادند تا دو ماه آینده این ضرورت های اساسی تامین و تا دهه فجر اولین کارخانه پتروشیمی اردبیل راه اندازی و افتتاح می شود و بیش از۵۰۰نفر در این مجموعه صاحب شغل مستقیم خواهند شد.

 

https://ipna.news/153183کپی شد!