امضای تفاهم‌نامه تاسیس مرکز مهارت آموزی نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه کازرون و کوه‌چنار

 پس از پیگیری‌های مجدانه دکتر فریدون عباسی دوانی نماینده مردم این حوزه انتخابیه در جلسه شورای مهارت استان فارس تفاهم‌نامه مهم و کشوری سه جانبه‌ای به منظور همکاری بین وزارت نفت، سازمان فنی و حرفه‌ای و استانداری فارس و با هدف تاسیس مرکز مهارت‌آموزی نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه کازرون و کوه‌چنار، امضا شد.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ پس از پیگیری‌های مجدانه دکتر فریدون عباسی دوانی نماینده مردم این حوزه انتخابیه در راستای اشتغالزایی و ارتقاء سطح علمی منطقه کازرون و کوه‌چنار، در جلسه شورای مهارت استان فارس که با حضور دکتر علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد؛ تفاهم‌نامه مهم و کشوری سه جانبه‌ای به منظور همکاری بین وزارت نفت، سازمان فنی و حرفه‌ای و استانداری فارس و با هدف تاسیس مرکز مهارت‌آموزی نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه کازرون و کوه‌چنار، امضا شد.

این تفاهم‌نامه‌ی ویژه طی مراسمی در استانداری فارس و با موضوعات تاسیس و بهره‌برداری مرکز تخصصی مهارت‌آموزی نفت گاز و پتروشیمی در منطقه کازرون و کوه‌چنار، طراحی، تدوین و پیاده سازی نظام آموزش کارجویان و کارکنان شرکت های پیمانکاری طرف قرارداد با وزارت نفت، اجرای دوره های آموزشی مهارتی متناسب با استانداردهای مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور توسط بخش دولتی و بخش خصوصی دارای مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اجرای آموزش‌های صلاحیت حرفه ای مشاغل مورد نیاز صنعت نفت، تبادل دانش فنی و افزایش توان علمی و فنی و تجربی مربیان سازمان و کارشناسان و متخصصان فعال در صنعت نفت، اجرای قانون الزام فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای اشتغال به کار، به امضای طرفین رسید.
دکتر فریدون عباسی نماینده مردم کازرون و کوه‌چنار و رئیس کمیسیون انرژی مجلس در این جلسه با بیان اینکه مهمترین خواسته مردم اشتغال است اظهار داشت: متاسفانه از آنجا که دانشگاه‌ها از امکانات مهارت‌آموزی برخوردار نیستند، فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف فاقد مهارت تخصصی هستند که این امر نشان می‌دهد که رویه آموزشی دانشگاه‌ها نیاز به اصلاح و تغییر دارد.
دکتر عباسی دوانی ادامه داد: از آنجا که استان فارس مرکز ثقل استان‌های مهم بوشهر، خوزستان و هرمزگان است، جانمایی آموزشگاه تخصصی نفت و گاز در این استان، باعث رشد و پیشرفت فارس و دیگر استان‌های همجوار می‌شود.
رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور نیز با ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: برای ما شغل مهم است، شغلی که با روی آوری به نیاز زمان بتواند خود را محکم نگهدارد و برای روی آوری به نیاز زمان باید آموزش مستمر باشد، چرا که تولید علم و دانش بسیار سرعت زیادی دارد.
در ادامه دکتر عنایت الله رحیمی، استاندار فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه انعقاد این تفاهم نامه نوید بخش حرکت‌ها و فعالیت‌های نو در استان خواهد بود عنوان کرد: دیدگاه کلی حاکم بر استان مبنی بر همدلی، هم فکری و همراهی است و حرکت متعهدانه دستگاه ها و نهاد های مختلف در زمینه توسعه فارس منجر به نتایج خوبی شده است.
گفتنی است این پروژه خاص یکی از طرح هایی است که دکتر عباسی وعده آن را دو ماه قبل داده بود و اینک‌ باوجود برخی فشارها، به لطف خدا محقق شد.
با امضای این سند، مرکز مهارت‌های تخصصی جنوب کشور راه‌اندازی می‌شود که نقطه عطفی در طرح اشتغال و توسعه فضای کسب و کار منطقه کازرون و کوه‌چنار خواهد بود.
با اجرای این پروژه، منطقه کازرون و کوه‌چنار میزبان آموزش‌های تخصصی ویژه پرسنل پیمانکاران نفت، گاز و پتروشیمی خواهد بود که زمینه ارتباط جوانان با این حوزه را مهیا خواهد کرد.
از دیگر مزایای این اقدام مهم علاوه بر اشتغالزایی مستقیم جوانان منطقه و موارد ذکر شده فوق، با توجه به حضور روزانه ده‌های نیرو و مدیر حوزه نفت و همراهان ایشان در این منطقه، می توان به کمک شایان این پروژه به صنعت گردشگری و دیگر اشتغالزایی‌های غیرمستقیم و خرد در منطقه کازرون و کوه‌چنار اشاره کرد که مشروح قرارداد و دیگر فواید این اقدام در اخبار آتی منعکس خواهد شد.
https://ipna.news/153121کپی شد!