جلسه هماهنگی رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب با محوریت بیماری کووید ۱۹

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور خواستار اجرای سختگیرانه پیشگیری ، کنترل و درمان مراجعین در مواجهه با بیماری کووید ۱۹ شد

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ حسینعلی زاده رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب ، در جلسه ای که با همکاران پزشک شرکت کرد ضمن اظهار نگرانی خود از افزایش آمار ابتلا مراجعین و همکاران به بیماری کووید ۱۹ ، خواستار اجرای سختگیرانه پروتکل های بهداشتی شد.

وی با اشاره به افزایش آمار بستری در بیمارستان های سطح شهر تبریز گفت : ۲۰ درصد تخت های بستری بیمارستان های سطح شهر تبریز به بیماران کووید ۱۹ اختصاص یافته است .

ایشان مراقبت تلفنی همکاران پزشک از بیماران که در منزل تحت درمان هستند بهترین روش در این ایام دانست و گفت هر چه کمتر در معرض این ویروس قرار گیریم میزان ابتلا نیز کاهش خواهد یافت.

حسینعلی زاده در ادامه گفت : ارسال دارو به بیماران دارای بیماری های مزمن که می بایست داروهای روتین خود را استفاده نمایند کما فی السابق ادامه یابد تا با عدم مراجهه حضوری برای دریافت دارو کمتر در مواجهه با ویروس کرونا باشند .

بیماران دارای علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا در با شروع فصل سرما شیوع بیشتری خواهد یافت بیشتر مد نظر قرار گیرد و همکاران پزشک تدابیر پیشگیری ، درمان و کنترل بیماری های فصلی را با وسواس بیشتر در سرلوحه کاری خود قرار دهند.

وی همچنین مواجهه با بیماران دارای نتیجه آزمایش PCR مثبت نیز گفت بهترین روش کنترل سایر علائم بیماری کووید ۱۹ و قرنطینه کامل فرد می باشد و بایستی آموزش های لازم برای کنترل علائم به بیمار داده شود تا در ایام قرنطینه باعث سرایت بیماری خود به سایر افراد خانواده نشوند.

ایشان در خصوص بازگشت به کار شاغلین نیز ، نقش واحد HSE را مهم شمرد و گفت بر اساس علائم بالینی بیماری و رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشت به کار شاغلین صورت پذیرد.

در پایان استفاده از ماسک و شیلد برای همکاران پزشک و پرستار را اجباری دانست و از برقراری قوانین سختگیرانه در این خصوص خبر داد.

https://ipna.news/153110کپی شد!