پتروشیمی دهدشت روی نوار توسعه

مدیرعامل گروه پتروپارس گفت: روند توسعه طرح ساخت پتروشیمی دهدشت پس از برگزاری چند مناقصه و تعیین پیمانکاران برنده، با سرعت در حال اجراست.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ حمیدرضا مسعودی با بیان اینکه پس از برگزاری مناقصات «ساخت دفاتر اداری و کمپ مهندسی»، «احداث کارگاه مرکزی، انبارها و ساختمان آتش‌نشانی» و «ساخت رآکتورها و مخازن تحت فشار» با سازندگان و پیمانکاران ایرانی، توسعه پتروشیمی دهدشت وارد فاز اجرایی شد، اظهار کرد: طراحی و نصب دکل مخابراتی و شبکه IT و عملیات حفاظت فیزیکی سایت نیز از سوی پیمانکاران ایرانی در حال اجراست.

وی بر ضرورت سرعت ‌بخشیدن به فرآیند احداث این طرح ملی تأکید کرد و افزود: پیش از این نیز پیمانکاران مطالعات ژئوتکنیک و عملیات تسطیح و فنس‌کشی محوطه از طریق برگزاری مناقصه انتخاب شده بودند که در مراحل پایانی عملیات خود قرار دارند.

براساس شرح کار این طرح ملی، طراحی، خرید، ساخت، نصب، پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی واحد HDPE و واحدهای یوتیلیتی مورد نیاز مجتمع دیده شده است که سرانجام ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن پلی‌اتیلن سنگین را فراهم خواهد کرد و منطقه دهدشت را به یکی از قطب‌های پتروشیمی تبدیل و اشتغال زیادی را در دو سال آینده در منطقه ایجاد می‌کند.

https://ipna.news/153075کپی شد!
منبع