نهادینه شدن پروتکل های بهداشتی در منطقه / نگران فصل پاییز هستیم

 سه روز متوالی است که هیچ بیمار کرونایی با شرایط حاد در بیمارستان توحید بستری نشده ، نگران عادی انگاشته شدن وضعیت با توجه به هشدارهای جدی برای فصل پاییز هستیم.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، نصرآبادی معاون درمان و دارو بهداشت ودرمان صنعت نفت بوشهر و خارگ با اشاره به تعداد ۱۴۱۱۲۴ هزار مراجعه کرونا به مراکز درمانی صنعت نفت در کل استان بوشهر گفت: تعداد ۷۸۸۹ نفر افراد بیشتر علائم شبیه آنفولانزا و ۲۳۹۲ نفر مشکوک به کرونا تشخیص داده شده اند.

نصرآبادی افزود : از تعداد مراجعین به بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ تا پایان شهریور ماه تعداد ۵۳۰ نفر مثبت قطعی بوده اند.

وی اعلام کرد : بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر ۱۵ هزار نفر از کارکنان مجموعه وزارت نفت را پوشش می دهد که تاکنون تست PCR تعداد ۳۱۷ نفر از کارکنان پالایشگاه ها و شرکت گاز استان مثبت بوده است.

معاون درمان و دارو بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ در مورد تخت های در نظر گرفته شده مخصوص بیماران کرونا بیمارستان های توحید جم و خارگ بیان کرد: در ابتدای شیوع کرونا در اسفند ماه سال گذشته ۱۴ تخت برای بیماران کرونایی اختصاص داده بودیم ، اکنون در بیمارستان توحید ۲۳ تخت جدید و در منطقه خارگ نیز ۱۰ تخت پیش بینی شده و در مجموع کل استان ۴۷ تخت برای بیمارانی وضعیت شدید کووید ۱۹ مبتلا می شوند ، آماده داریم.

وی افزود: اکنون سه روز متوالی است که هیچ بیمار کرونایی با شرایط حاد در بیمارستان توحید بستری نیست که این امر نشان دهنده فرهنگ بالای مردم منطقه و نهادینه شدن پروتکل های بهداشتی مرتبط با کووید ۱۹ است.اما همه ما نگران عادی انگاشته شدن وضعیت هستیم ، در حالی که هشدارهای جدی برای فصل پاییز داده شده است.

نصرآبادی خاطر نشان کرد : با توجه به بررسی طب صنعتی و وضعیت سلامت کارکنان صنعت نفت استان بوشهر، این سازمان حداقل به ۳۶۰۰ دوز واکسن آنفولاآنزا نیازدارد و البته با حساسیت های خاص منطقه و شرایط شغلی کارکنان ممکن است این آمار بالاتر هم برود.

https://ipna.news/152918کپی شد!