مدیرعامل پتروشیمی شیمی بافت خبر داد: رکورد تولید محصولات MTBE و MEK در شش ماهه نخست سال شکسته شد

در نشستی با حضور مهندس مخدومی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) در محل کارخانه پتروشیمی شیمی بافت، مهندس شمس از شکسته شدن رکورد تولید محصولات این شرکت در شش ماهه نخست سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، مهندس سید محسن شمس در ابتدای این نشست ضمن معرفی شرکت و محصولات آن گزارش عملکرد ۶ ماهه این شرکت را ارائه کرد و اظهار داشت: با تلاش و کوشش شبانه روزی پرسنل در شش ماهه نخست سال تولید محصول(MTBE) با رشد ۱۸ درصدی همراه بوده و برای اولین بار از بدو راه اندازی تاکنون تولید معادل ظرفیت اسمی ۴۵ هزار تن در شش ماه محقق گردید؛ همچنین محصول(MEK) 21 درصد بالاتر از ظرفیت اسمی و ۲۹ درصد بیش از مدت مذکور به میزان ۱۸۱۵ تن تولید شد.

مدیرعامل پتروشیمی شیمی بافت با بیان علل این افزایش تولید گفت: پایداری و تداوم در دریافت خوراک، تولید و نیز فروش محصولات بواسطه عرضه در بورس انرژی و کالا و همچنین بازاریابی و اضافه شدن پالایشگاه اصفهان به عنوان مشتری عمده جدید از علتهای افزایش تولید در سایت ۱ و افزایش ظرفیت تولید واحدها، بهبود کیفیت محصولات نهایی جهت ورود به بازارهای جهانی از طریق اصلاح فرآیند و تأمین به موقع و بالاتر از بودجه پیش بینی شده در دریافت خوراک از دلایل افزایش تولید در سایت ۲ این شرکت در ۶ ماهه نخست سال ۹۹ می باشد.

مهندس شمس در ادامه اهم دستاوردهای شش ماهه ابتدایی سال جاری را دستیابی به بالاترین رکورد تولید محصولات MTBE و MEK در طول مدت شش ماهه از ابتدای راه اندازی تاکنون عنوان کرد و تصریح کرد: دستیابی به بالاترین رکورد تولید ماهانه محصول MEK به مقدار ۳۷۰ تن و کاهش ۴۰ درصدی توقفات غیر برنامه ریزی شده در سایت ۲ نسبت به دوره مشابه سال ۹۸ و همچنین خرید و نصب قطعات برج شیشه ای به عنوان گلوگاه اصلی افزایش ظرفیت تولید در سایت۲ این شرکت از مهمترین موفقیت های بدست آمده در مدت ذکرشده می باشد.

وی در بخشی دیگر از گزارش خود به مقایسه حجم فروش ۶ ماهه امسال نسبت به سال قبل اشاره کرد و افزود: علیرغم شیوع بیماری کرونا وکاهش شدید مصرف و قیمت جهانی نفت، اما فروش این شرکت در این مدت به رشد ۷ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته رسید. ارزش فروش صادراتی محصولات این شرکت ۵۶ درصد و از لحاظ مقداری ۸۹ درصد نیز افزایش پیدا کرد.

در ادامه این جلسه مهندس بابایی مدیرکارخانه سایت۱ و مهندس ارجمندی مدیرکارخانه سایت ۲ این شرکت به ترتیب گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه اورهال مخازن سایت ۱ و نصب سیستم اعلام و اطفاء حریق بر روی آنها و نیز فعالیت های انجام شده در بهبود فرآیند تولید محصولات سایت۲ ارائه نمودند.

در انتهای این نشست، مهندس مخدومی مدیرعامل شرکت تاپیکو پیشنهاداتی پیرامون اجرای اورهال مخازن و نصب سیستم اعلام و اطفاء حریق بر روی آنها ارائه داده و همچنین با اهداء تقدیرنامه هایی از مدیران کارخانه دو سایت شرکت پتروشیمی شیمی بافت به مناسبت دستیابی به رکوردهای جدید تولید و به نمایندگی از کلیه پرسنل قدردانی نمود.

براساس این گزارش پس از اتمام جلسه مهندس مخدومی به همراه دکتر ابراهیمی عضو هیات مدیره شرکت تاپیکو و دکتر حسینی ناظر هلدینگ تاپیکو در شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی از محل مجتمع های این شرکت بازدید و از نزدیک در جریان فرآیند تولید محصولات قرار گرفتند.

https://ipna.news/152749کپی شد!