آزمایشگاه بیمارستان نفت تهران درشمار آزمایشگاه های مرجع کشوربرای تشخیص کرونا

صلاحیت فنی آزمایشگاه بیمارستان نفت تهران ، جهت انجام آزمایش تشخیص مولکولی کووید-۱۹ از سوی مراجع ذی صلاح کشور تایید شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، پس از راه اندازی آزمایشگاه سلولی و مولکولی بیمارستان نفت تهران، این آزمایشگاه مورد ارزیابی قرار گرفت و با کسب امتیاز لازم، صلاحیت فنی آن ، ازسوی معاونت درمان دانشگاه شهید بهشتی و انستیتو پاستور ایران، تایید شد.

براساس نامه نگاری های صورت گرفته، آزمایشگاه‌هایی که مجوز انجام آزمایش تشخیص مولکولی کووید- ۱۹ را دریافت می‌کنند، مشمول ارزیابی‌های نظارتی مدیریت امور آزمایشگاه‌های معاونت درمان دانشگاه و در صورت لزوم آزمایشگاه مرجع سلامت و آزمایشگاه مرجع کشوری کووید-۱۹ انستیتو پاستور ایران خواهند بود.

شایان ذکر است ، ارزیابی‌های نظارتی محدود به ارزیابی حضوری نیست و بررسی نتایج مهارت آزمایی و سایر روش‌ها را نیز شامل می‌شود.
همچنین، استمرار فعالیت آزمایشگاه و تمدید مجوز آن، منوط به رعایت الزامات و مقررات مربوطه و همچنین کسب نتایج قابل قبول دربرنامه مهارت آزمایی است که آزمایشگاه بیمارستان نفت تهران، تطابق لازم با این استانداردها را دارد.

برپایه این گزارش، علی بهزای رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران، با اشاره به تامین اعتبارات لازم،خریداری تجهیزات، اختصاص فضای فیزیکی واخذ مجوز جذب نیروی متخصص آزمایشگاه، اعلام کرد که براساس سیاستهای صنعت نفت ، آزمایشگاه بیمارستان نفت تهران، در شمار آزمایشگاه های مرجع کشور در زمینه کرونا قرار گرفته است.

به گفته وی آزمایشگاه بیمارستان نفت تهران، کلیه استاندارد های لازم را برای آزمایش های “PCR” دارد و امکانات جدید موجب می شود، کیفیت و کمیت خدمات دهی به مراجعین افزایش یابد.

چندی پیش الهام افتخار، رییس آزمایشگاه تشخیص طبی بیمارستان نفت تهران گفت: با راه اندازی بخش مولکولار” PCR” و گسترش فعالیت های آن، علاوه بر جواب آزمایش های مربوط به کرونا و دیگر بیماری ها از جمله سرطان ، مشکلات ژنتیکی در بیمارستان نفت تعیین می شود و نیازی به ارسال نمونه ها به آزمایشگاه های مرجع کاهش می یابد و همچنین جواب تست های کرونا یک روزه آماده می شود.

لازم به تاکید است، آزمایشگاه‌هایی که مجوز لازم برای تشخیص مولکولی کووید-۱۹ را کسب کرده اند، در مهارت آزمایی دوره‌ای نیز مورد سنجش مجدد قرار می گیرند و ادامه کار، منوط به کسب نتیجه مطلوب در این ارزیابی ها است.

https://ipna.news/152653کپی شد!