برخورد قاطع حفاظت محیط زیست استان با آلایندگی پتروشیمی لردگان در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: به دنبال آلودگی زیست محیطی در منطقه فلارد لردگان، علت این حادثه مشخص و این اداره کل با قاطعیت برخورد لازم برای رفع آلودگی، جبران خسارات زیست محیطی و جلوگیری از تکرار چنین حوادثی را انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،شهرام احمدی ضمن حضور در محل آلودگی گفت: ماموران یگان حفاظت و کارشناسان این اداره کل پس از کسب اطلاع از حادثه، در کمترین زمان ممکن برای بررسی موضوع به شهرستان لردگان اعزام شدند. وی افزود: پس از آزمایش نمونه‌برداری‌های اولیه و پایش محل، پتروشیمی لردگان به‌عنوان منبع انتشار آلودگی شناسایی شد.

احمدی اذعان داشت: براساس اعلام مسئولان این واحد صنعتی، افزایش غلظت آمونیاک پساب خروجی این واحد بصورت مقطعی و در مراحل پیش راه‌اندازی این مجتمع رخ داده است. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: کارشناسان این اداره کل برای برخورد با هرگونه تخلف احتمالی واحدهای صنعتی با انجام پایش‌های مستمر و شبانه روزی، پساب خروجی این واحدها را رصد می‌کنند و درصورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب در اسرع وقت به مراجع قانونی ارجاع داده می‌شود.

لردگان در ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهار محال و بختیاری قرار دارد و پتروشیمی لردگان یکی از ۱۰ شرکت پتروشیمی کشور است که در سال ۱۳۸۷ عملیات ساخت آن آغاز شده و تولید اوره و آمونیاک در این مجتمع انجام خواهد شد.

https://ipna.news/152573کپی شد!