عذر خواهی مدیرعامل پتروشیمی لردگان

به دلیل انجام مراحل پیش راه‌اندازی و به دلیل یک اشکال فنی که رسیدن پساب آب آمونیاکی به آب بارانی بود، در‌یک‌نوبت غلظت آمونیاک در پساب خروجی از مجتمع افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،مدیرعامل پتروشیمی لردگان با تایید افزایش مقطعی غلظت آمونیاک پساب خروجی از این مجتمع تاکید کرد که این اتفاق به دلیل یک اشکال فنی و همچنین استفاده تعداد انگشت شماری از کشاورزان از این پساب، رخ داده و همانطور که پیش از این سابقه نداشته، بعد از این هم با تمهیداتی که به کار برده می‌شود تکرار نخواهد شد. محسن محمودی با بیان اینکه این مجتمع در آستانه راه‌اندازی است، اظهار داشت: به دلیل انجام مراحل پیش راه‌اندازی و به دلیل یک اشکال فنی که رسیدن پساب آب آمونیاکی به آب بارانی بود، در‌یک‌نوبت غلظت آمونیاک در پساب خروجی از مجتمع افزایش یافت.
وی ادامه داد: این اشکال در مراحل پیش راه‌اندازی که هنوز تولید به استاندارد موردنظر نرسیده‌اند و دستگاه‌ها در حال آزمایش هستند، ممکن است پیش آید که متاسفانه این اتفاق رخ داد. مدیرعامل شرکت کودشیمیایی لردگان تصریح کرد: به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها که در ساخت لاگون دائم برای پساب این مجتمع پیش آمده بود، ما اقدام به استفاده از یک لاگون موقت و خاکی کرده بودیم که پساب ورودی به این لاگون خاکی، نوعی کود ارزشمند برای درختان و زمین‌های کشاورزی به شمار می‌رود و تعداد انگشت شماری از کشاورزان و باغداران بعضاً با تغییر مسیر پساب ورودی به این لاگون، از پساب مجتمع برای آبیاری درختان و زمین‌های کشاورزی خود استفاده می‌کردند. محمودی افزود: همزمانی افزایش غلظت پساب و راهیابی این پساب به مخزن بارانی و تکرار چندباره تغییر مسیر پساب ورودی به این لاگون توسط تعداد معدودی از باغداران و کشاورزان برای آبیاری درختان و مراتع و استفاده یک گله گوسفند از این آب، موجب شد تا ۳۰ راس گوسفند تلف شوند که اگر این افزایش غلظت و استفاده از این پساب برای آبیاری رخ نمی‌داد یا حداقل استفاده این گوسفندان از این پساب، دو ساعت بعد از خروج از مسیر لاگون، به دلیل تبخیر شدن آمونیاک انجام می‌شد، این مشکل به وجود نمی‌آمد. مدیرعامل شرکت کود شیمیایی لردگان با تاکید بر اینکه از ابتدای ساخت این مجتمع، لحاظ کردن بالاترین استانداردهای محیط زیستی مدنظر بوده و تابلوهای هشداردهنده‌ای هم در محیط اطراف این لاگون نصب شده بود، تاکنون این مجتمع مشکلی اینچنینی برای منطقه به وجود نیاورده، گفت: با تمهیدات انجام شده و همراهی شورای تامین، حفاظت از این لاگون موقت خاکی تا زمان احداث لاگون دائمی افزایش خواهد یافت.
وی در پایان ضمن عذرخواهی از مشکل پیش آمده، خاطر نشان کرد که در کمترین زمان ممکن خسارات وارده به این دامداران را جبران خواهیم کرد و برای جلوگیری از تکرار آن، سختگیرانه‌ترین تدابیر را به کار خواهیم بست.

https://ipna.news/152551کپی شد!