پتروشیمی تبریز به بورس می‌آید

معاون ناشران و اعضای شرکت بورس اوراق بهادار تهران، با اشاره به پذیرش شرکت پتروشیمی تبریز، جزئیات آخرین اقدامات پذیرش و عرضه سهام شرکت‌ها در بورس را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،مجید نوروزی، معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس اوراق بهادار تهران، در خصوص پذیرش شرکت پتروشیمی تبریز گفت: این شرکت در جلسه مورخ ۲۲ مرداد ۹۹ هیات پذیرش مطرح و پذیرش شده است و شرایط مصوب به شرکت ابلاغ شده است و باید شرایط پذیرش را احراز و وارد مرحله درج و سپس عرضه شود.

وی گفت: برخی از شرایط مرتبط با افشای بیشتر در امیدنامه و برخی تعهداتی است که سهامداران شرکت باید ارائه کنند که با انجام این موارد و ارائه مستندات مربوط به بورس تهران، وارد پروسه درج و عرضه می‌شود.

نوروزی گفت: تسریع در فرآیند پذیرش، درج و عرضه بستگی به تکمیل مدارک و اطلاعات مورد نیاز مطابق دستورالعمل پذیرش دارد و هر زمان مدارک و مستندات کامل شود، به عرضه نزدیک تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه پالایشگاه تبریز با حدود ۴۹ درصد سهامدار عمده این پتروشیمی است، ادامه داد: ۱۷.۹ درصد این شرکت در اختیار سرمایه گذاری امیر، ۱۱.۶ درصد سازمان تامین اجتماعی و مابقی آن دراختیار مجموعه سهام عدالت، بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح است.

وی گفت: در حال حاضر شرکت‌های پذیرفته شده در مرحله درج شامل شرکت‌های پتروشیمی بوعلی سینا، سپید ماکیان، مرغ اجداد زربال، لیزینگ کار آفرین، لیزینگ اقتصاد نوین، سرمایه گذاری توسعه نور دنا و گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری است.

نوروزی گفت: دو شرکت صنعت غذایی کوروش و تامین سرمایه تمدن هم‌ در فهرست نرخ‌های بورس درج شده اند و در صف عرضه هستند که با تکمیل اقدامات لازم و انتشار آگهی عرضه از سوی معاونت بازار، عرضه خواهند شد.

https://ipna.news/152549کپی شد!