پیشتازی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران در اقدامات پیشگیرانه کرونا

 دوره کرونا آزمونی سخت است که خوشبختانه کادر درمان با حمایت های بخش تامین تجهیزات ،دارو وپشتیبانی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران، سربلند ازاین آزمون بیرون آمد و در بسیاری از موارد از جمله اجرای اقدامات پیشگیرانه در سازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت کشور پیشتاز بود که البته ابتلای ۸۰نفر از پرسنل این مرکز نیز نشان دهنده تلاش وازخود گذشتگی آنهاست .

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ بهزادی رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران گفت: حدود۷۶۰ بیمار در بخش بیماران کرونایی بیمارستان نفت تهران بستری شدند که دردومرحله اوج بیماری، تعداد این افراد به حدود ۶۵ بیمار رسید که سیستم پیگیری ، درمانی ، قرنطینه خانگی ، اقدامات تیم پزشکی، گروهای مراقبت در منزل و دیگر اقدامات، رضایت پرسنل صنعت نفت وخانواده های آنها را در زمینه کنترل بیماری کرونا در بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران درپی داشت .

وی با اشاره به اینکه ارزش اجتماعی وفعالیت پزشکان در زمان کرونا بیش از پیش نمایان شد افزود: قطعا پزشکان به پشتیبانی و حمایت بیشتری نیاز دارند اما لازم به ذکر است با وجود مشکلات و کاهش درآمدها، فعالیت پزشکان مطابق با استانداردهای بالا وسختگیرانه در حال انجام است و قطعا دعای خیر بیماران و توجهات خداوند را برای همکاران درپی دارد.

بهزادی اجرای طرح پیمانکاری شدن پزشکان عمومی، داروسازان، ودندانپزشکان را اقدام مثبتی دانست که تاثیر بسزایی در روند فعالیت پزشکانی که قبلابه صورت “پرکیس ” فعالیت می کردند، دارد.

وی در ادامه یادآور شد : بنا به پیش بینی های انجام شده، شرایط کرونا در پیکهای بعدی سخت تر می شود ودست کم دوسال زمان نیازاست تا این بیماری کنترل شود. از این رو نمی توان به درمان های بیماران غیر کرونایی بی اهمیت بود زیرا بی توجهی به درمان های مورد نیاز بیماران وتوقف اقدامات پزشکی موجب افزایش مشکلات وعوارض برای این بیماران می شود و از سوی دیگرابتلای افرادی با بیماری های زمینه ای به کرونا، موجب افزایش مرگ ومیرمی شود.

رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران با بیان اقدامات اصلاحی و تجهیز واحدهای دندانپزشکی مراکز دندانپزشکی گفت: باید فعالیتها وخدمات تخصصی دندانپزشکی به شرایط قبل از کرونا برگردد و زمان پذیرش بیماران در نوبت عصر تا ساعت ۶بعداز ظهر افزایش پیدا کند.

در ادامه این نشست، از سوی تعدادی از پزشکان مراکز کارو خانوده و طب صنعتی ، برنامه های کاری درموج های جدید کرونا مطرح شد و به لزوم مراقبتهای سازمان یافته واستفاده تیم منسجم و همچنین پیگیری معاینات دوره ای کارکنان و غربالگری ها ومراقبتهای پزشکی خانواده تاکید شد.

همچنین راهکارهای افزایش ایمنی پرسنل و مراجعین ،به مراکز درمانی مد نظر قرار گرفت و دراین خصوص نیز پیشنهادهایی ارایه شد تا دستورالعمل های مربوط به آن نیز تدوین شود.

https://ipna.news/152542کپی شد!