میزان آلودگی پالایش گاز ایلام کاهش می‌یابد

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام در آینده نزدیک با راه اندازی پتروشیمی ایلام و دریافت LPG ، میزان آلودگی ناشی از سوختن فلر این شرکت به طور قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،دکتر ” روح‌اله نوریان” در بازدید نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی از پالایشگاه گاز ایلام، اظهار کرد: این واحد صنعتی برای افزایش تولیدات محصولات جانبی برنامه های مدونی طراحی و در دست اقدام دارد که در صورت موافقت ستاد شرکت ملی گاز ایران در آینده نزدیک مطالعات و کارهای اجرایی آن آغاز می شود.

وی از کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی در این پالایشگاه خبرداد و گفت: در آینده نزدیک با راه اندازی پتروشیمی ایلام و دریافت LPG توسط آن شرکت، میزان آلودگی ناشی از سوختن فلر این شرکت به طور قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد و در فاز دوم این واحد صنعتی که در آینده شروع به کار خواهد کرد واحد TGTU در راستای دستیابی به استانداردهای زیست محیطی در واحد بازیافت گوگرد احداث خواهد شد که با وجود آن، دستیابی به استانداردهای زیست محیطی در واحد تولید گوگرد محقق می شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه در مدل تعالی سازمانی پالایشگاه همگام با شرکت ملی گاز ایران معیارها و اهدافی در زمینه حفاظت از محیط زیست در دستور کار قرار دارد که مسئولان و کارکنان این شرکت خود را موظف به رعایت حداکثری و حفظ محیط زیست در بخش های آب، خاک و هوا می‌دانند، تصریح کرد: با  نصب و راه اندازی زباله سوز واحد تصفیه خانه پساب صنعتی ، لجن های تولید شده در واحد تصفیه خانه پساب صنعتی به نحو مطلوبی امحا می شوند که خود گامی دیگر در راستای مدیریت پسماند و حفظ محیط زیست در این شرکت می باشد.

وی از مطالعات اولیه فروش گوگرد مذاب در این پالایشگاه خبر داد و اظهار کرد: مهمترین مشتریان گوگرد کارخانه های تولید اسید سولفوریک سازی هستند و فروش گوگرد بشکل مذاب در پالایشگاه باعث کاهش هزینه هایی می‌گردد که صرف شکل دهی آن می‌شود و در شرکت‌های خریدار ضمن حفظ خلوص بالای گوگرد از مصرف انرژی جهت مذاب نمودن ممانعت بعمل می آید.

«علی اکبر بسطامی» نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی در این بازدید، گفت: در شرایط  امروز اقتصادی کشور، بارزترین معروف انجام خدمات، کار و تلاش برای تولید پایدار و اشتغال و خدمت بی منت به مردم است که در این راستا پالایشگاه گاز ایلام قدمهای مثبتی برداشته است.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب هر ساله بر برنامه محور بودن مسئولان اجرایی کشور تاکید می کند و این مهم می بایست برای آنها درس آموز و عبرت انگیز باشد تا مردم و نظام به خود متکی باشند، اظهار داشت: مدیران اجرایی می بایست با روحیه جهادی کشور را اداره کنند و نامگذاری هر سال توسط معظم له به همین منظور است .

بسطامی با بیان اینکه در هر جا که متکی به دانش جوانان انقلابی، مدیران و دست اندرکاران توانمند بوده ایم، موفقیت های خوبی حاصل شده است، تصریح کرد: با هم افزایی و دانش مبتنی بر آموزه های دینی و بهره گیری از نیروهای متخصص و کارآمد می توان کشور را در زمینه های مختلف اداره کرد.

نماینده مردم ایلام، ایوان ،سیروان، چرداول ، هلیلان ، مهران و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیش از ۱۱ درصد گاز کشور در این دیار مرزی قرار دارد و نباید محروم باشد، گفت: استان ایلام  یکی از استانهای نفت و گاز خیز کشور است ولی متاسفانه آنچنان که باید و شاید در زمینه های مختلف به آن توجه نشده است و انتظار می‌رود که مسئولان در سطح ملی به آن توجه ویژه کنند.

 

https://ipna.news/152505کپی شد!