پذیرش۶۵هزار نسخه دارویی در داروخانه های بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران

 ۶۵هزار نسخه دارویی ارائه شده از سوی بیماران تا پایان مرداد سال جاری به داروخانه های بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران پذیرش شده است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، عبدالرسول صالح زاده معاونت درمان و دارویی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران افزود: در مدت یاد شده ۶۵هزار بیمار با در دست داشتن نسخ دارویی برای تهیه داروهای خود به داروخانه درمانگاه مرکزی، کلینیک تخصصی، بین بخشی و داروخانه های درمانگاههای مناطق عملیاتی مراجعه کرده اند.

وی با بیان اینکه بیشترین مراجعات مربوط به داروخانه درمانگاه مرکزی (OPD) است عنوان کرد: ۱۰۰درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌ها با نسخه دارو دریافت می کنند.

فعالیت۱۲داروخانه در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران

صالح زاده ادامه داد: اکنون ۱۲داروخانه در مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران وجود دارد که از این مجموع ۳داروخانه در بیمارستان بعثت

صنعت نفت گچساران و ۹داروخانه در درمانگاههای مناطق عملیاتی فعال است.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۳داروساز در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران فعالیت دارند.

۹۷درصد داروهای مصرفی تولید داخل است

وی در ادامه با بیان اینکه ۹۷درصد داروی مصرفی مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران تولید داخل می باشد گفت: ایران توانمندی‌ها قابل توجهی در تولید دارو، فرمولاسیون آن، دانش داروسازی و حتی تامین مواد اولیه داخلی دارد.

صالح زاده عنوان کرد: بنا به اقتضاء و کمبودهای مقطعی در سطح کشور گاها” با کمبود دارو مواجه می شویم.

کاهش اقلام دارویی تاریخ گذشته

معاونت درمان و دارویی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران یادآور شد: درصد اقلام دارویی تاریخ گذشته بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در سال ۹۸نسبت به سالهای۹۶و ۹۷، کاهش داشته است.

صالح زاده ادامه داد: واحد خدمات دارویی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در سال ۹۸موفق به کسب رتبه نخست در میزان کاهش اقلام دارویی تاریخ گذشته در میان مناطق ۱۴گانه بهداشت و درمان صنعت نفت شد.

وی گفت: این واحد همچنین سال گذشته در میان مناطق بیشترین ارزش ریالی جایزه های دارویی دریافتی از شرکت های داروئی را دریافت نمود.

صالح زاده یادآور شد: این واحد سال ۹۷در رتبه دوم قرار داشت.
تولید ۲هزار لیتر ضدعفونی کننده، سهم بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در مبارزه با کرونا

معاونت درمان و دارویی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در تشریح اقدامات پیشگیرانه این واحد برای مقابله با ویروس کرونا گفت: با شیوع این ویروس در کشور، این واحد با استفاده از ظرفیت داخلی خود و با اولویت بخشیدن به تولید محلول ضدعفونی کننده، به تهیه دوهزار لیتر ضدعفونی کننده برای تحویل به مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران پرداخت.

صالح زاده افزود: همچنین امکانات حفاظت فردی شامل لباس ایزوله، ماسک، دستکش، شیلد و … به میزان لازم تهیه و در اختیار کادر درمان و کارکنان قرار داده شده است.

https://ipna.news/152464کپی شد!