پتروشیمی بخش بزرگی از ارز مورد نیاز کشور را تأمین کرد

رئیس‌جمهوری گفت: صنایع پتروشیمی و فولاد در این سال‌های سخت و فشار دشمن، توانستند بخش بزرگی از مشکلات ما را جبران و ارز مورد نیاز کشور را تأمین کنند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،دکتر حسن روحانی، امروز (سه‌شنبه، چهارم شهریورماه) در آیین بهره‌برداری از سه طرح ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت با قدردانی از همه مدیران و کارکنان بنگاه‌های تولیدی که با رعایت دستورعمل‌های بهداشتی اجازه ندادند باوجود خواست دشمنان برای به تعطیلی کشاندن کشور، تولید لحظه‌ای متوقف شود، گفت: تولید فولاد کشور در چهار ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال و باوجود شرایط کرونا، ۱۰ درصد افزایش یافته و این درحالی است که در عرصه جهانی تولید فولاد ۶ درصد کاهش داشته است.

وی توسعه ناوگان حمل و نقل کشور را از جمله اهداف مهم دولت برشمرد و افزود: متأسفانه به دلیل خیانتی که ترامپ به دنیا، ملت آمریکا و ملت ایران کرد و عهد و پیمان را زیر پا گذاشت، در پیشبرد طرح‌های مرتبط با این حوزه دچار مشکل شدیم، اما روند این نوسازی باید تداوم یابد.

رئیس‌جمهوری با قدردانی از همه کارگران، مهندسان و مدیران به‌ویژه در بخش‌های صنعت و معادن، تصریح کرد: صنایع پتروشیمی و فولاد در این سال‌های سخت و فشار دشمن، توانستند بخش بزرگی از مشکلات ما را جبران و ارز مورد نیاز کشور را تأمین کنند.

https://ipna.news/152393کپی شد!
منبع