نارضایتی کارگران پتروشیمی فارابی از تغییر در محاسبه مزایای کارگاه

در نحوه محاسبه اضافه‌کاری، نوبت کاری، تعطیل کاری و جمعه کاری کارگران قرارداد مستقیم «پتروشیمی فارابی» تغییراتی ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،کارگران قرارداد مستقیم شرکت پترشیمی فارابی اعلام کردند که در نحوه محاسبه اضافه کاری، نوبت کاری، تعطیل کاری و جمعه کاری آنها تغییراتی به وجود آمده است. به گفته آنها این تغییرات، موجب کسر از مجموع ریالی دستمزد ماهانه آنها می‌شود و تغییرات در فیش حقوقی مرداد ماه اعمال شده است.

کارگران فارابی گفتند: «تا تیرماه اضافه کار و سایر آیتم‌ها را مانند گذشته دریافت می‌کردیم، اما امروز که فیش حقوقی مرداد ماه را دریافت کردیم، متوجه شدیم که دریافتی اضافه کار بر مبنای دریافتی تیرماه، به نصف کاهش یافته است. کارگران شیف کار هم با تغییراتی در نحوه محاسبه تعطیل کاری و حق شیفت مواجه شده‌اند که از لحاظ تاثیرگذاری روی مجموع دستمزد، به زیان آنهاست.»

این در حالی است که به گفته کارگران، حول نحوه محاسبه اضافه کاری، نوبت کاری، تعطیل کاری و جمعه کاری میان پتروشیمی فارابی و فناوران توافقی صورت گرفته بود و به ادعای کارگران، حدود ۲۰۰ کارگر قرارداد مسقیم از تغییرات صورت گرفته تاثیر می‌پذیرند.

در همین حال، واحد منابع انسانی پتروشیمی فارابی اطلاعیه‌ای را به این شرح منتشر کرد: «حسب گزارش بازرسی مبنی بر تخلف اداری در نحوه محاسبه برخی از مزایای متغیر پرسنل پتروشیمی فارابی و استعلام این موضوع از اداره کار سازمان منطقه ویژه و بدلیل جلوگیری از تبعات ناشی اشتباه صورت گرفته پس از اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و به جهت جلوگیری از به خطر افتادن توقف کامل طرح و ضرر و زیان آن به همکاران محترم از سوی نهادهای نظارتی، از این ماه مبنای محاسبات مزایایی متغیری نظیر اضافه کاری، نوبت کاری، تعطیل کاری و جمعه کاری به شکل قانونی تغییر یافته است. با توجه به اینکه در حال حاضر نحوه پرداخت اضافه کار به شکل مبلغ مشخص است لذا در اصل این مبلغ تغییری ایجاد نمی‌شود، اما در مورد همکاران نوبت کار که حق نوبت کاریشان اصلاح قانونی داشته است، با مساعدت مدیریت سعی شده این موضوع با افزایش مبلغ اضافه کار تا حد زیادی جبران شود.»

https://ipna.news/152348کپی شد!
منبع