تور آشنایی با فرصت های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه پارس برگزار خواهد شد

ایرج خرمدل، مدیر عامل سازمان منطقه وژه پارس، در آیین کلنگ زنی پروژه پتروشیمی ارغوان گفت؛ تور آشنایی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پارس جنوبی در سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش خلرگزاری ایپنا به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس- آیین کلنگ زنی پتروشیمی ارغوان، صبح امروز جمعه ۱۷ مرداد ماه، با حضور ایرج خرمدل مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس، شهریاری معاون مالی و سرمایه انسانی سازمان صدا و سیما، مشکین فام مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس و علیمراد مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در محل پارس ۲ منطقه ویژه پارس برگزار شد.
ایرج خرمدل در این مراسم گفت، جهت آشنایی مردم و سرمایه گذاران با ظرفیت‌های سرمایه گذاری در منطقه ویژه پارس، فراخوان تور سرمایه‌گذاری در منطقه را اجرا خواهیم کرد زیرا در پارس جنوبی با پایان یافتن پروژه‌ فازهای گازی باید گام دوم را آغاز کنیم که همانا توسعه صنایع خرد، تکمیل زنجیره تولید، بهینه سازی سیستم‌های موجود از نظر زیست محیطی، تولیدی و قطع وابستگی‌های کالایی این منطقه است.
وی افزود، ما در فصلی از تاریخ جمهوری اسلامی هستیم که همه دشمنان به دنبال این هستند که با جلوگیری از ورود سرمایه‌گذاران، ملت ایران رونق اقتصادی نداشته باشند اما دیروز شاهد آن بودیم که سه پروژه ملی پتروشیمی افتتاح شد و با کلنگ زنی پروژه پتروشیمی ارغوان شاهد آن هستیم که هیچ مشکلی در اجرای پروژه‌ها در کشور وجود ندارد.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس ادامه داد؛ در صحبت‌های دیروز ریاست محترم جمهور در افتتاح پروژه‌ها سه نکته کلیدی وجود داشت، زمان بازگشت سرمایه پروژه‌ها، میزان اشتغال‌زایی پروژه‌ها و در کنار آنها ایجاد امید در بین مردم که امیدوارم  با آغاز این پروژه رونق اقتصادی در منطقه ویژه پارس جان تازه‌ای بگیرد.
خرمدل افزود، تمام تاکید وزیر محترم نفت و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران این است که ما در منطقه ویژه پارس تسهیل‌گر سرمایه گذاران باشیم تا در کنار جذب سرمایه رونق کسب و کارها را شاهد باشیم و همچنین دغدغه تمام مسئولین استان بوشهر در نشست‌هایی که با ایشان داشتم رفع دغدغه اشتغال مردم است که امیدواریم در کنار سرمایه‌گذاران و همکاری با هم و با استفاده از ظرفیت موجود، این دغدغه‌ها را بر طرف کنیم .
وی با اشاره به جهش دوم صنعت پتروشیمی ایران در سال ۹۹ با افتتاح ۱۸ واحد پتروشیمی، این ظرفیت را گام مثبتی در جهت اشتغال زایی صنایع پایین دستی و خرد بر شمرد.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس در پایان گفت، فرآیندهای سرمایه‌گذاری در منطقه را به گونه‌ای تعریف می‌کنیم که در اسرع وقت و در چهارچوب قانون، تسهیل‌گر فرآیند سرمایه‌گذاری باشیم.

 

https://ipna.news/152117کپی شد!