«پتروشیمی ارومیه» در فرابورس کشف قیمت شد

امروز چهارشنبه (۱۵ مرداد ماه) عرضه اولیه ۱۵ درصد از سهام شرکت پتروشیمی ارومیه به‌عنوان نهمین عرضه اولیه فرابورس با نماد معاملاتی “شاروم” عرضه و هر سهم این شرکت ۶۳۰ تومان کشف قیمت شد.

اکنون با توجه به استقبال گسترده فعالان بازار سرمایه از سرمایه گذاری در این بازار، میزان مشارکت در این عرضه اولیه پنج میلیون و ۴۳۳ هزار و ۱۹۰ کد معاملاتی بود که به هر کد معاملاتی حداکثر سهم تخصیص یافته ۱۶ سهم ثبت شد.

کریم دلجوان، مدیرعامل پتروشیمی ارومیه روز گذشته در معرفی این شرکت که به شیوه آنلاین برگزار شد، اعلام کرد: پتروشیمی ارومیه از زیرمجموعه‌های سرمایه‌گذاری ایرانیان است که در سال ۷۷ در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید و در سال ۸۷ از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد.

به گفته وی، ۹۳.۶ درصد از سهام شرکت پتروشیمی ارومیه متعلق به گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان بوده و مابقی سهام متعلق به سهام عدالت است.

دلجوان همچنین با اشاره به اینکه شرکت پتروشیمی ارومیه سه واحد پتروشیمی دارد که با تمامی ظرفیت در حال فعالیت است، گفت: پیش بینی می شود تا پایان این ماه پروژه سولفات پتاسیم به اتمام رسیده و وارد مدار تولید خواهد شد. همچنین خالص‌سازی گلوله پتاسیم از دیگر برنامه‌های آن است که محصول تولید شده دارای مصرف پزشکی است.

مدیرعامل پتروشیمی ارومیه پروژه‌های آتی دیگر این شرکت را نیز راه‌اندازی پارک ملامین بیان کرد و افزود: اواسط شهریورماه کلنگ‌زنی این طرح که دارای ۶ پروژه است، آغاز می‌شود و انتظار می رود تا پایان سال با جذب سرمایه‌گذاران داخلی کلید بخورد.

https://ipna.news/151998کپی شد!
منبع