پتروشیمی کاوه تکمیل زنجیره ارزش را مدنظر دارد

مدیرعامل پتروشیمی کاوه در آستانه افتتاح رسمی این مجتمع از سوی رئیس جمهوری گفت: این شرکت برنامه‌های مختلفی را در راستای تکمیل زنجیره ارزش مدنظر دارد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ابراهیم عسگریان با اشاره به اینکه پتروشیمی کاوه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وارد مدار تولید شده است، اظهار کرد: آب، برق، اکسیژن، نیتروژن و مخازن هم متعلق به خود شرکت است و با تولیدی شدن این مجتمع روزانه ۷ هزار تن متانول در این مرکز تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای طرح‌های توسعه اوره و آمونیاک در مجاورت مرکز نیز برنامه‌هایی در حال بررسی داریم، گفت: اگر شرایط بهتر شود برنامه‌های مختلفی در راستای تکمیل زنجیره ارزش از جمله ساخت پلنت MTO را مدنظر داریم.

عسگریان تصریح کرد: امیدواریم با افتتاح رسمی این واحد متانولی گامی مهم در اشتغال و توسعه کشور در شرایط تحریم برداشته شود.

مجتمع پتروشیمی متانول کاوه در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار در سواحل غربی شهرستان دیر استان بوشهر واقع در پارس شمالی با ظرفیت تولید روزانه ۷ هزار تن متانول با گرید AA بزرگ‌ترین تولیدکننده متانول جهان محسوب می‌شود و ساخت اسکله اختصاصی در سواحل خلیج‌فارس در مجاورت سایت پروژه برای صادرات محصولات تولیدی از مزایای این طرح است.

https://ipna.news/151954کپی شد!
منبع