درصد اقلام دارویی تاریخ گذشته اصفهان در سال گذشته صفر بوده است

 درخواست اقلام دارویی بر اساس نیاز واقعی و با توجه به موجودی ، میزان مصرف و نظارت دقیق بر سفارش ها انجام می گیرد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ اخیراً از طرف مدیریت سلامت سازمان طی نامه ای به رؤسای مناطق سازمان ، میزان ریالی داروها وملزومات پزشکی تاریخ گذشته در سه سال گذشته و درصد این میزان به کل خرید در سال گذشته در اصفهان صفر درصد بوده است. در همین زمینه و همچنین اقدامات انجام شده در چند ماه گذشته به علت شیوع بیماری کووید ۱۹با دکتر لاوی رئیس محترم امور دارویی گفتگویی انجام شد که توجه شما را به آن جلب می کنیم.

لاوی دلیل این موفقیت را درخواست اقلام بر اساس نیاز واقعی و با توجه به موجودی ، میزان مصرف و نظارت دقیق بر سفارش ها برشمرد و گفت : از طریق نرم افزار سخن میزان مصرف داروی هر مرکز مشخص و درخواست ها بر اساس مصرف روزانه، ماهیانه و فصلی محاسبه و تدابیر لازم اتخاذ می شود تا هم از کمبود دارو و هم از مصرف بی رویه آن در داروخانه های مراکز جلوگیری گردد.

وی یکی دیگر از اقدامات امور دارویی در این زمینه را سفارش خرید اقلام دارویی با تاریخ انقضای طولانی مدت از شرکتهای دارویی عنوان و افزود : دقت لازم در چیدمان دارو در قفسه های دارویی بر اساس تاریخ انقضای مصرف صورت می گیرد و مرتب داروها از این نظر کنترل می گردند.

رئیس امور دارویی همچنین از نظارت مستمر بر توزیع دارو به داروخانه های مراکز سلامت خانواده و کار خبر داد و اضافه کرد : این داروخانه ها طبق برنامه زمانبندی توسط اینجانب و سایر کارشناسان امور دارویی بدون وقفه بازدید به عمل آمده و درخواستها ، تاریخ مصرف و اقلام مازاد آنها کنترل می شود.
ایشان ادامه داد، مسئولین داروخانه های مراکز موظف می باشند اقلام دارویی با تاریخ کمتر از شش ماه را به امور دارویی اعلام تا با داروخانه های سایر مراکز مبادله صورت گیرد.

این مقام مسئول در ادامه به برنامه ریزی و خرید داروهای خاص و خرید داروهای سهمیه ای از شرکت های دارویی اشاره کرد و افزود در دوران کرونا این برنامه ریزی به خصوص در مورد داروی بیماران خاص از جمله ام اس ، بیماران خونی و کلیوی و … یه طور جد پیگیری و انجام شده است

لاوی در بخشی دیگر از گفتگو به اقدامات امور دارویی در شرایط کرونایی از جمله ساختن ۳۰۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده جهت کارکنان اشاره کرد و گفت: با تلاش این امور و کمیته تجهیزات ، لوازم پزشکی حفاظتی مانند دستکش ، ماسک و کیت ها ی تشخیصی از طریق سازمان های دولتی و خصوصی جهت پشت سر گذاشتن این چالش با آسیب کمتر و رضایتمندی واحد های تحت پوشش تامین و توزیع گردید به نحوی که نه تنها هیچ کمبودی نداشتیم بلکه به سایر مناطق نیز که با کمبود مواجه بودند ارسال نمودیم.

نامبرده در پایان برای کاهش تردد بیماران پر خطر به مراکز درمانی در شرایط شیوع کووید ۱۹ از ثبت درخواستهای دارویی پزشکان به صورت دو ماهه برای بیماران پس از بررسی سوابق داروئی و کنترل آن توسط داروسازان خبر داد و آرزو کرد با یاری خداوند متعال هر چه سریعتر این بیماری پایان یابد و بیماران بستری در بیمارستان هر چه زودتر ترخیص گردند.

https://ipna.news/151917کپی شد!