آغاز تولید آنود و کاتود واحد کلر آلکالی در کشور با حمایت پتروشیمی اروند/ سیاست هلدینگ خلیج فارس، تامین نیازمندی‌ها از شرکت‌های ایرانی است

تفاهم‌نامه همکاری شرکت پتروشیمی اروند و شرکت آتیه‌پرداران شریف در زمینه پوشش‌دهی و تعمیرات سل‌های واحد کلرالکالی پتروشیمی اروند به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ این آیین با حضور مدیران هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی اروند و این شرکت دانش بنیان صبح امروز در شهرک صنعتی زاگرس برگزار شد.

مدیر تولید شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در این مراسم، گفت: امروز روز بسیار مبارکی برای ماست چرا که جمعی از نخبگان کشور توانستند کار جدیدی را انجام دهند و با اتکا به دانش و همت خود،‌ محصولی تولید کنند که در شرایط تحریم بسیار گره‌گشاست.

محمدرضا سلیمان‌زاده با تاکید بر اینکه سیاست راهبردی هلدینگ خلیج فارس، تامین نیازمندی‌ها از داخل کشور است، اظهار است: علی‌رغم تحریم‌ها و مشکلات ناشی از آن در دو سال اخیر تحولات بسیار خوبی در راستای داخلی‌سازی تجهیزات و قطعات در هلدینگ صورت گرفته است.

وی افزود: اروند، یکی از پیشروترین پتروشیمی‌ها در تولید داخل است و اگر از اقدامات خوبی که در زمینه داخلی‌سازی انجام داده غفلت می‌کرد حتی تولید این مجتمع ممکن بود متوقف شود.

وی خاطر نشان کرد: هلدینگ خلیج فارس، حمایت از صنعت داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان را اثبات کرده و هر شرکت دانش بنیان و داخلی که بتواند مشکلی از ما حل کند را حمایت خواهیم کرد.

مدیرعامل پتروشیمی اروند نیز در این مراسم با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به نام جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب،‌گفت: یکی از مولفه‌های قدرت، نداشتن وابستگی در اقتصاد و قطع زنجیره‌های وابستگی است و داخلی‌سازی هم به قطع این زنجیره کمک می‌کند و هم در شرایط فعلی موجب جهش تولید ما می‌شود.

حسن نشان زاده با بیان اینکه شرکت اروند تولید یک درصد کلر دنیا را انجام می‌دهد و از بزرگترین زنجیره‌های کلر دنیاست، اظهار داشت: اروند که تأمین کننده خوراک کلر پتروشیمی‌های بندر امام، غدیر، کارون و خوزستان است، امروز این افتخار را دارد که اعلام کند با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان تولید آنود و کاتود را آغاز کرد.

وی تصریح کرد: این پنجمین تفاهم‌نامه اروند در سال جاری در راستای داخلی‌سازی است و تا پایان سال این تفاهم‌نامه‌ها که مرحله قرار می‌رسد به دوازده مورد خواهد رسید.

مدیرعامل پتروشیمی اروند، ادامه داد: در مجموعه خلیج فارس سیاست راهبردی، حمایت از ساخت داخل است و تنها هلدینگی است که در آیین نامه معاملاتی خود، ممنوعیت خرید اجناس و قطعات از خارج در صورتی که امکان تهیه آن در داخل وجود دارد را گنجانده است.

وی با اشاره به تلاش‌های مرحوم دکتر حبیب الله سلیمانی، رییس فقید پژوهش و فناوری شرکت پتروشیمی اروند در به ثمر رسیدن این تفاهم‌نامه، اظهار داشت:طبیعتاً ساخت داخل و بومی‌سازی هر تکنولوژی، ریسک‌های ناشناخته‌ای دارد اما با توجه به دانش و همت جوانان متخصص این ریسک را پذیرفته‌ایم و با اعتماد به شرکت‌های دانش بنیان به نتایج بسیار خوبی رسیده‌ایم.

نشان زاده خاطر نشان کرد: این قرارداد پنج فاز دارد و تنها در فاز اول از خروج یک میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌کند و امید این داریم که در آینده نزدیک حتی این شرکت به ارزآوری برای کشور هم برسد.

مدیر پروژه و فنی طرح هم در این مراسم اظهار داشت: این پروژه از خرداد ۹۶ با همکاری ۱۵ نفر از دانش‌آموختگان بهترین دانشگاه‌های ایران و همچنین دانش آموختگانی از فنلاند و آمریکا آغاز به کار کرد.

محمدی خاطر نشان کرد: برای به ثمر رسیدن این پروژه که پنج ماه است در سرویس قرار گرفنته، بیش از ۵۷۰ بازدید و شرکت در ماهشهر، بیش از ۸۰ ساعت بازدید و تماس بین دو شرکت در تهران، بیش از ۱۳۱۰ تست نمونه‌های مختلف و بیش از ۶۳ هزار نفر ساعت در سه سال گذشته روی این پروژه کار انجام شده است.

گفتنی است در پایان این مراسم و بعد از بازدید خط تولید، این تفاهم‌نامه به امضا رسید.

https://ipna.news/151898کپی شد!