وعده رئیس‌جمهور برای توسعه پتروشیمی خراسان منتفی شد/ تیم‌داری صنایع ‌معنایی ندارد

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خراسان  از آخرین آمار تولیدات و صادرات این شرکت در سال رونق تولید و تعهدات مسئولیت اجتماعی در قبال مردم استان گفت.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛علیرضا بابازاده  با توجه به انتقادات اخیر از مجموعه صنایع استان خراسان شمالی در قبال وظایفشان برای توسعه استان رقم ۸۰۰ میلیون تومانی تعهدات این مجموعه برای انجام فعالیت‌های مردمی را ذکر کرد و اظهار داشت: با تصمیم هیئت مدیره قرار شده است سالانه مبلغی معادل ۸۰۰ میلیون تومان برای انجام فعالیت‌های اجتماعی از سوی شرکت پتروشیمی هزینه شود که این هزینه در بخش‌هایی نظیر عملیات مواسات و کمک مؤمنانه٬ توزیع ماسک و گان برای بیمارستان‌های استان و کمک به نهادهایی هم‌چون بهزیستی و کمیته امداد خرج شده است.

وی در ادامه با اشاره به رشد تولیدات این مجتمع در سال گذشته و ادامه آن در سال جاری تصریح کرد: مجتمع پتروشیمی خراسان در سال ۹۸ بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته است که بخش زیادی از این میزان از صادرات محصولاتی نظیره اوره و ملامین بوده است، هم‌چنین علی‌رغم تحریم‌های مالی و مشکلاتی که برای بازگشت پول فروش محصولات وجود داشته در این زمینه نیز شرکت پتروشیمی توفیقات خوبی داشته است.

دورزدن تحریم‌ها در تعمیرات اساسی پتروشیمی خراسان

مدیرعامل پتروشیمی خراسان تصریح کرد: در سال جاری مهم‌ترین اقدام این مجتمع انجام تعمیرات اساسی پس از گذشت ۴ سال بود که باید این تعمیرات (اورهال) انجام می‌شد که دچار قطع تولید نشویم. در این تعمیرات اساسی که کاملاً بومی و به‌اتکای دانشمندان داخلی و تولیدات داخلی و نیروی کار استان انجام گرفت٬ ظرفیت تولید کارخانه مجدداً احیا شد و هم‌اکنون با قدرت در حال تولید هستیم.

بابازاده در پاسخ به سؤالی درباره نحوه انجام مسئولیت اجتماعی صنعت بزرگی هم‌چون پتروشیمی برای رفع محرومیت‌های استان٬ گفت: هم‌اکنون بیش از ۴۰۰۰ نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در این شرکت در حال کار هستند که این یعنی ایجاد اشتغال و درآمد برای ۴۰۰۰ خانوار ساکن این استان. از سوی دیگر حدود ۵۵ میلیارد تومان خرید محصولات مورد نیاز شرکت از داخل استان انجام می‌شود و این کمک بزرگی به بازار خراسان شمالی است.

وی با تأکید بر این موضوع که شرکت پتروشیمی خراسان تمام حساب‌های بانکی‌اش در داخل استان است٬ ابراز کرد: تأکید داریم که تمام حساب‌های بانکی مجموعه پتروشیمی باید در استان باشد و درآمدهای شرکت به حساب‌های بانکی داخل استان سرازیر می‌شود و این یک نقدینگی و سرمایه برای بانک‌های استان است.

تیم‌داری صنایع در استان‌های محروم بی‌معنا است

مدیرعامل پتروشیمی خراسان در پاسخ به سؤالی درباره تیم‌داری صنایع بزرگ در لیگ‌های فوتبال۲ گفت: به‌نظرم با توجه به وضعیت محرومیت استان و این‌که در برخی از روستاهای خراسان شمالی با مشکل تأمین غذا روبه‌رو هستیم٬ واقعاً تیم‌داری در فوتبال معنایی ندارد، تأکید بر حل سایر مشکلات استان است و اگر هم مسئولان خراسان شمالی برای این قضیه فشاری بیاورند و اصرار داشته باشند٬ سعی می‌کنیم با منطق پاسخ  آن‌ها را بدهیم.

بابازاده درباره تعامل با مدیران استان نیز تصریح کرد: به هر حال مجموعه پتروشیمی در جغرافیای خراسان شمالی است و باید در داخل استان تعامل داشته باشیم و با مدیران این استان کار کنیم. هم‌اکنون هم با عدم نگاه به آنچه گذشته است٬ تلاش می‌کنیم تعامل خوبی با مدیران داشته باشیم و در این زمینه اقدامات خوبی هم انجام شده است.

طرحی به‌نام فاز دوم پتروشیمی خراسان نداریم

وی در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به سؤالی درباره وعده رئیس جمهور برای توسعه پتروشیمی خراسان با هر نامی٬ گفت: بحث فاز دوم و یا توسعه پتروشیمی به‌طور کلی از دستور کار خارج شده است و آنچه انجام می‌شود ایجاد یک شرکت جدید است با برخی از اعضای فعلی سهام‌داران. همه سهام‌داران برای طرح فاز دوم پتروشیمی خراسان موافق نبودند و اینک شرکت جدیدی ایجاد شده که فقط در هویت برخی از سهامداران با شرکت پتروشیمی خراسان هم‌سو است.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان ادامه داد: شرکت جدید شاید در مجموعه پتروشیمی خراسان ایجاد شود ولی هر خدمتی را که از این مجموعه دریافت کند حتماً هزینه آن را پرداخت خواهد کرد. برنامه فعلی مجتمع پتروشیمی خراسان ایجاد صنایع پایین‌دستی است تا از شر خام‌فروشی خلاص شویم. سه طرح پایین‌دستی آماده شده است و مراحل تکمیلی مطالعات در حال انجام است.

 

https://ipna.news/151829کپی شد!
منبع