۴.۲ میلیون تن محصولات پتروشیمی از گمرکات استان بوشهر صادر شد

مدیرکل گمرکات استان بوشهر از صادرات بیش از ۱.۱ میلیارد دلار کالا از گمرکات ۱۱ گانه استان بوشهر در سه ماه نخست امسال به کشورهای مختلف خبر داد و گفت: در مدت یاد شده ۴.۲ میلیون تن محصولات پتروشیمی صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ بهروز قره‌بیگی صبح امروز با اشاره به صادرات کالای غیر نفتی از استان بوشهر اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال با احتساب میعانات گازی  ۵ میلیون و ۷۱۵ هزار تن کالا به ارزش حدود ۱ میلیارد و ۱۸۸ میلیون دلار از گمرک‌های  استان صادر شد.

وی با بیان اینکه تمامی تلاش گمرک رونق تولید تولید و تقویت صادرات است تصریح کرد:در همین راستا گمرک سیاست‌های جهش تولید و با ارئه یک  بسته حمایتی و انواع تسهیلات گمرکی  اجرا می‌کند و  سعی دارد زمینه تقویت صادرات را برای واحدهای تولیدی کشور  فراهم  کند.

مدیرکل گمرکات استان بوشهر به صادرات بدون احتساب میعانات گازی اشاره کرد و گفت: در سه ماه نخست امسال ۵ میلیون و ۷۰۸ هزار تن کالا کالا  بدون احتساب میعانات گازی به ارزش افزون بر ۱ میلیارد و ۱۸۴ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر عمدتا به کشورهای چین، امارات متحده عربی، مناطق ویژه، افغانستان، هند، کره جنوبی ، قطر، پاکستان، ترکیه و برزیل صادر شده است.

قره‌بیگی افزود: عمده کالاهای صادراتی از گمرک‌های استان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، انواع آبزیان و  سبزیجات و صیفی‌جات بوده است.

وی با بیان اینکه این استان رتبه نخست صادرات کشور را در اختیار دارد، گفت: بیشترین حجم صادرات استان با احتساب میعانات گازی مربوط به گمرک منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی است که در این راستا بیش از ۷ هزار تن میعانات گازی به ارزش ۳.۷ میلیون دلار صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان بوشهر از صادرات ۴.۲ میلیون تن محصولات پتروشیمی به ارزش یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون دلار به کشورهای مختلف خبر داد و بیان کرد: مجموعا ۵ میلیون و ۷۰۸ هزار تن انواع محصولات از گمرکات ۱۱ گانه استان بوشهر در این مدت صادر شده است.

قره‌بیگی واردات موز، لاستیک خودروی سواری، کره، چای سیاه، قطعات خودرو، برنج، یراق آلات، شیرآلات صنعتی و دیگر محموله‌ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: در سه ماه نخست امسال  ۱۰۶هزار تن کالا به ارزش بیش از  ۲۱۸ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر  وارد کشور شده است.

https://ipna.news/151613کپی شد!
منبع