بارگیری روزانه ۵۰۰ تُن محصول پتروشیمی از ایستگاه راه‌آهن مهاباد

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان گفت: روزانه یک قطار با ظرفیت ۵۰۰ تن محصول مجتمع پتروشیمی مهاباد در ایستگاه راه‌آهن این شهرستان به مقصد جنوب کشور بارگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛شاپور ارسلانی روز یکشنبه افزود: این محموله همه‌روزه از راه زمینی به ایستگاه راه آهن مهاباد منتقل شده و از طریق قطارهای ۲۰ واگنی به ظرفیت هر واگن ۲۵ تن به مقصد بندرعباس بارگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: حمل بار از طریق راه‌آهن به عنوان حمل و نقل سبز یاد می‌شود و هر محموله از ایستگاه راه‌آهن مهاباد پس از بارگیری ظرف مدت سه تا چهار روز به ایستگاه مقصد می‌رسد که نقش مهمی در کاهش ترافیک جاده‌ای دارد.

مدیرکل راه آهن آذربایجان افزود: حمل و نقل ریلی در مقایسه با حمل و نقل زمینی امنیت بیشتر و هزینه کمتری دارد و از این رو سیاست‌های دولت هم حمایت از این شیوه حمل و نقل و توسعه آن در سطح کشور است.

ارسلانی اظهار داشت: نزدیکی ایستگاه راه آهن به مجتمع پتروشیمی مهاباد زمینه بسیار مناسبی را برای حمل محصولات تولیدی این مجتمع از طریق شبکه ریلی به اقصی نقاط کشور فراهم کرده است.

مجتمع پتروشیمی مهاباد سالانه ۳۰۰ هزار تُن پلی‌اتیلن سبک خطی و سنگین (ظرفیت اسمی) و ۳۰ هزار تُن “بوتن یک” را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌کند.

عملیات اجرایی خط آهن مراغه – ارومیه به طول ۱۸۳ کیلومتر دارای چهار ایستگاه اصلی در میاندوآب، مهاباد، نقده، ارومیه و سه ایستگاه بین راهی در ملکان، قزقلعه و رشکان است.

ایستگاه راه آهن مهاباد با هزار و ۹۰۰ متر مربع زیربنا در ۱۵ کیلومتری این شهر واقع است و بیش از ۴۲ میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است.

https://ipna.news/151570کپی شد!
منبع