برگزاری جلسه هماهنگی تیم فرماندهی حادثه سه شرکت پتروشیمی به میزبانی شرکت شیمی بافت

نشست هماهنگی تیمهای فرماندهی حادثه سه شرکت پتروشیمی شیمی بافت، غدیر و فن آوران به میزبانی شرکت شیمی بافت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ در نشستی با حضور تیم فرماندهی حادثه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به منظور ارتقاء سطح هماهنگی بین شرکتهای همجوارمتأثر از مخاطرات همدیگر، تیم های فرماندهی حادثه سه شرکت پتروشیمی شیمی بافت، غدیر و فن آوران با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مهرزاد غیبی سرپرست HSE و پدافند غیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در این جلسه ضمن بیان خلاصه ای از روند اجرای طرح توانمند سازی منطقه گفت: این طرح از آبان سال ۹۵ با نگاه پیاده سازی یک ساختار جدید در سطح منطقه شروع بکار کرد و در سال ۹۷ براساس ساختار ICS سامانه فرماندهی حادثه در منطقه فعالیت خود را آغاز کرد و در همین راستا طرح های پیش از حادثه توسط شرکت های منطقه در سال ۹۸ برای اولین بار تدوین شد.

وی اظهار داشت: از آنجایی که در زمان وقوع حوادث، امکان تأثیرپذیری شرکت های همجوار از شرکت حادثه دیده وجود دارد لذا هماهنگی بین شرکتی بسیار مهم و ضروری می باشد؛ از این رو تشکیل جلسات گروهی بین شرکت های همجوار مانند این سه شرکت به منظور پیشگیری و مهار اتفاقات آینده بایستی با برنامه ریزی منسجم تری صورت پذیرفته و تدوین طرح های پیش از حادثه(PIP) بصورت یکپارچه تهیه شود.

سرپرست HSE منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ادامه تأکید کرد: با توجه به نوع محصولات تولیدی این ۳ شرکت و خطرات احتمالی که وجود دارد، ضروری است PIP های نوشته شده این شرکتها به اشتراک یکدیگر گذاشته شود تا در مواقع نیاز استفاده گردد.

غیبی همچنین به دور شدن از فضای تئوری اشاره نموده و از برگزاری یک مانور سه جانبه بین این شرکت ها با محوریت تیم فرماندهی حادثه سازمان منطقه ویژه وبر اساس یک سناریو از PIP های نوشته شده در آینده نزدیک خبر داد.

براساس این گزارش،در ادامه این جلسه دکتر سید مجید جدی مشاور مدیریت بحران فرمانده ارشد منطقه طی سخنانی به بالا رفتن سطح باور شرکت های منطقه در فرماندهی حادثه در طی این مدت اشاره و عنوان داشت: خوشبختانه فرماندهی حادثه از سطح HSE شرکت ها فراتر رفته و در سطح مدیریت مجموعه ها به این موضوع اهمیت خوبی داده می شود.

وی با اشاره به حادثه واحد کلر در پتروشیمی کارون گفت: سطح ارتباط بین شرکت ها باید بالاتر رود تا در زمان وقوع حوادث شرکت ها از انسجام بیشتری برخوردار شوند و این جلسات باید سرآغاز این هماهنگی باشد.

در بخشی دیگر از این جلسه فرماندهان حادثه سه شرکت شیمی بافت، غدیر و فن آوران به بیان اقدامات انجام شده پرداخته و پیشنهاداتی را برای ارتباط و هماهنگی هرچه بیشتر این سه شرکت ارائه نمودند.

https://ipna.news/151493کپی شد!