یک مورد فرار مالیات در رابطه با دریافت سهمیه پتروشیمی داریم

رییس اداره امور مالیاتی اردستان گفت:وصولی مالیات مناسب و یک مورد فرار مالیات در رابطه با دریافت سهمیه پتروشیمی نیز داریم که پرونده تخلف در مرجع قضایی در حال پیگیری و رسیدگی است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛محمد صادقی  بیان کرد: افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ شغل در شهرستان اردستان وجود دارد و ۱۱۰ شرکت نیز فعال هستند که بر اساس مقررات برای همه آنها پرونده مالیاتی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه هیچ واحد تولیدی و صنعتی به دلیل مالیات در اردستان تعطیل نشده است، افزود: تلاش شد در شرایط کنونی اقتصادی با مساعدت و قسط‌بندی مالیات، مشکلی برای کارفرمایان به وجود نیاید و از تعطیلی واحدها جلوگیری شود.

رییس اداره امور مالیاتی اردستان اضافه کرد: برای ترغیب واجدان شرایط پرداخت مالیات مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است و آن دسته از افرادی که مالیات خودرا به هنگام پرداخت کنند، مشمول دریافت مشوق‌ها می‌شوند و کسانی که با تاخیر مالیات پرداخت کنند، مشمول جریمه خواهند شد.

وی در ادامه گفت: وصولی مالیات مناسب و یک مورد فرار مالیات در رابطه با دریافت سهمیه پتروشیمی نیز داریم که پرونده تخلف در مرجع قضایی در حال پیگیری و رسیدگی است.

صادقی همچنین از بازگشت هفت پرونده مالیاتی به اردستان خبر داد و تشریح کرد: پرونده این شرکت‌ها در اصفهان بود و مالیات آنها به مرکز استان پرداخت می‌شد که سودی برای شهرستان نداشت.

وی همچنین اظهار داشت: ۶ دهستان بر اساس برنامه پنجم توسعه جزو مناطق محروم منظور شده و دهستان گرمسیر جزو مناطق برخوردار در نظر گرفته شده است؛ در حالی که این دهستان در حاشیه کویر و از مناطق محروم به شمار می‌رود و از این رو پیگیر هستیم تا به عنوان منطقه محروم‌ شناخته شود و از مزایای محرومیت استفاده کند.

رییس اداره امور مالیاتی اردستان در مورد بحث مالیات بر مسکن یادآور شد: این قانون شامل شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر نمی‌شود.

به گفته وی فرآیند ابلاغ الکترونیکی در حال انجام و کار تحویل اظهارنامه‌های مالیاتی از سوی مشاغل و شرکت‌ها بر اساس زمان‌بندی در حال اجرا است.

۵۱ واحد صنعتی، ۵۷ واحد معدنی و بیش از ۲ هزار واحد صنفی فعال و غیرفعال در اردستان وجود دارد.

شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر ۴۲ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

https://ipna.news/151326کپی شد!
منبع