اختصاص ۳۰میلیون یورو به پتروشیمی دهدشت

۳۰ میلیون یورو اعتبارات ارزی و ۷۰۰ میلیارد تومان نیز اعتبارات ریالی به طرح پتروشیمی دهدشت اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی درنخستین حضورش در جلسه شورای اداری شهرستان کهگیلویه با اشاره به سال رونق تولید گفت: سالی که رهبر معظم انقلاب آن را به عنوان رونق تولید نام نهادند مسئولیت همه ما را سنگین کرده و شورای اداری، شورای تامین و در کل هر کدام در هر جایگاهی که هستیم مسئولیت سنگینی در تحقق این شعار داریم و در پایان کارمان باید به جامعه و مردم آگاهی دهیم که این کارنامه از کجا آغاز و به کجا باید ختم شود و این فرمایشات باید به عنوان یک برنامه جامع و الگو مورد استفاده قرار گیرد.
حجت الاسلام سید محمد موحد با اشاره به اینکه شعار‌های رهبر معظم انقلاب باید عملی شوند، افزود: همه ما باید به فکر راهکار‌های عملی و اساسی برای تحقق شعار سال باشیم و اینکه کسی فکر کند با چند جمله سخنرانی تکلیفش را ادا کرده اشتباه است.
وی با اشاره به اتفاقات مهم سال ۹۸ و ۹۹ در شهرستان کهگیلویه گفت: سال ۹۸ و ۹۹ هم پیروزی‌ها و هم مشکلاتی وجود داشت که در سال ۹۸ انتخابات به عنوان یکی از پیروزی‌های ایران اسلامی بود که دشمن برای محقق نشدن این نمونه بارز دموکراسی هزینه‌های زیادی انجام داد.
سید محمد موحد ادامه داد: تمام تلاش دشمنان در انتخابات این بود که نگذارند مردم پای صندوق‌های رای بیایند، اما مردم با حضورشان در پای صندوق‌های رای دشمنان را نا امید کردند و مردم کهگیلویه و بویر احمد نیز با حضور گسترده خود در انتخابات برگ زرین دیگری را در تاریخ استان رقم زدند و بی شک ولایتمداری مردم استان بی بدیل است.
موحد به برخی فعالیت‌های قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: امروز بارقه امیدی در دستگاه قضایی بوجود آمده و شخصیتی در این قوه منصوب شده که قوه قضاییه را از مرحله اولیه و از دادیار آزمایشی تا ریاست آن طی طریق کرده ویکی از علل توفیق در قوه قضایی در این ماه‌ها آشنایی و مسلط بودن جناب آقای رئیسی به این قوا است.
وی خاطر نشان کرد: آتش سوزی اخیر در ارتفاعات خائیز، توانست میزان صداقت و پای کاری مسولان در این حوزه را مشخص کند و به معنای واقعی همه وارد آتش شدند و افراد زیادی در این آتش سوزی تلاش کردند که با حضورشان مدیریت و کار جهادی را نشان دادند.
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه و وظیفه نماینده گفت: متاسفانه شرایط کرونایی اجازه نداد که از ابتدا در کنار مردم باشم و انجام وظیفه کنم، اما اینگونه هم نبود که تکلیفم را رها کرده باشم.
حجت الاسلام سید محمد موحد به پیگیری‌های اخیر خود برای توسعه و حل مشکلات اقتصادی و عمرانی حوزه انتخابی، افزود: یکی از طرح‌هایی که می‌تواند در برون رفت منطقه کهگیلویه از بن بست موثر واقع شود، جاده ملی پاتاوه – دهدشت است که پیمانکار ۱۰۰ میلیارد تومان از وزارت راه و شهرسازی طلبکار است و طرح در آستانه تعطیلی بود.
وی گفت: با پیگیری‌های مکرر با وزارت خانه و سازمان‌های زیربط موفق شدیم ۲۵۰ میلیارد تومان برای ادامه اجرای این طرح مصوب کنیم که هم مطالبات پیمانکار پرداخت شود و هم روند اجرای طرح سرعت بیشتری گیرد و از این مبلغ ۶۰ میلیارد تومان تخصیص یافت و این هزینه به حساب وزارت راه واریز شده که باید به حساب پیمانکار واگذار شود.
وی با اشاره به طرح‌ها های مهم شهرستان کهگیلویه گفت: باند دوم خیرآباد به دهدشت، هزینه لازم برای انتقال آب به صحرای کلاچو، ارتباط فارس به خوزستان از طریق کهگیلویه از طریق پل بریم که ۳۰ میلیارد تومان برای آن پیش بینی شده از جمله مهمترین طرح‌های این شهرستان است که این سه طرح از طرح‌هایی است که با تلاش‌های انجام شده قرار شد زمینه کار‌های قانونی آن‌ها صورت گیرد که نیاز به تاییدیه ماده ۲۳ دارد.
وی در مورد طرح مهم پتروشیمی دهدشت گفت: با پیگیری‌ها و جلسات مکرر با وزیر نفت و هلدینگ خلیج فارس، ۳۰ میلیون یورو اعتبارات ارزی و ۷۰۰ میلیارد تومان نیز اعتبارات ریالی به این طرح اختصاص یافت که با تخصیص این اعتبار روند اجرای این طرح به سرعت پیش می رود.
نماینده مردم چهار شهرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: از حجت الاسلام بزرگواری و آقای هاشمی که در این زمینه فعالیت‌ها و تلاش‌هایی داشتند تشکر می کنم و به حول و قوه اللهی تا امروز وضعیت ریالی و ارزی طرح نسبتا خوب است.
وی در پایان از کمک وزیر نفت برای صنایع پایین دستی پتروشیمی خبر داد و گفت: سرمایه گذارانی که تمایل دارند، می‌توانند در این مسأله ورود کنند و با هماهنگی‌های انجام شده با وزارت نفت می‌توان هم صنایع پایین دستی پتروشیمی را تامین کرد و هم به اشتغال کمک شایانی انجام داد.
https://ipna.news/151033کپی شد!