آیا وعده آغاز عملیات پروژه پتروشیمی«هلیلان» محقق می‌شود؟

پتروشیمی هلیلان که قرار بود تا پایان سال ۹۸ کلنگ ‌زنی شود بعد از ۴ ماه سکوت خبری مجدداً بر صدر اخبار نشسته و استاندار ایلام می‌گوید: این پروژه «باید» آغاز شود. اما آیا وعده مسئولان جهت راه‌اندازی پتروشیمی محقق می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ این روزها بازار وعده‌ها و نوید اجرای طرح‌های جدید در استان ایلام هرروز خبری و فضای رسانه‌ای استان ایلام را در برمی‌گیرد که یکی از  آنها «آغاز به کار پتروشیمی هلیلان»  است.

پتروشیمی هلیلان که در تایخ  ۱۸آبان ۱۳۹۸در نشست خبری جلال میرزایی نماینده مجلس دهم بر سر زبان‌ها افتاد  و وی در این نشست خبری بیان داشت:  شرایط مناسب از جمله زمین، آب و وجود خوراک زمینه را برای احداث پتروشیمی هلیلان فراهم کرده است.

وی  ۲۲آبان  ۱۳۹۸در مصاحبه  دیگر با رسانه‌ها از  سرمایه‌گذاری اولیه ۷۰میلیون دلار و تولید سالانه این واحد به میزان ۲۰۰هزار تن پلی اتیلن سنگین در پتروشیمی هلیلان سخن گفت و اظهار داشت: موافقت‌نامه پتروشیمی «هلیلان» توسط وزارت نفت نیز صادر شده است.

در ادامه خبری شدن  احداث پتروشیمی هلیلان توسط جلال میرزایی نماینده مردم ایلام در مجلس دهم،  استاندار ایلام به این خبر واکنش  نشان داد و از آن با عنوان میوه نرسیده یاد کرد و به نمایندگان توصیه کرد؛ میوه نرسیده را نباید چید.

قاسم سلیمانی دشتکی در تاریخ ۲۷فروردین ۱۳۹۹ نیز از آغاز به کار پروژه پتروشیمی هلیلان خبرداد  و گفت: این پروژه با حضور رئیس جمهور در سفرشان به این استان کلنگ‌زنی می‌شود.

به هرحال وعده نماینده مجلس دهم و استاندار ایلام درباره آغاز بکار این پروژه  محقق نشد و بیش از ۴ ماه است که در سکوت خبری کامل پروژه «هیلان» در حال فراموشی بود تا اینکه  استاندار چندی پیش دوباره خبر از آغاز عملیات اجرایی این واحد پتروشیمی داد و تاکید کرد پروژه باید انجام شود.

نکته اینجاست که تاکید استاندار ایلام واقعا این سئوال را در اذهان عمومی ایجاد می‌کند که  آیا این پروژه ۷۰ میلیون دلاری بالاخره به فرجام خواهد رسید یا اینکه  «باید» را هم دوباره باید میوه‌ای نارس مدرنظر داشته باشیم و منتظر به ثمر رسیدنش در زمانی نا معلوم باشیم.

https://ipna.news/150721کپی شد!
منبع