مفسدان اقتصادی همچنان سهام‌دار پتروشیمی اصفهان

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرونده تخلفات مالی پتروشیمی اصفهان، گفت: در این پرونده کسانی که تخلف مالی آن‌ها محرز شده همچنان ۳۶ درصد از سهام پتروشیمی را مالک هستند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی شامگاه چهارشنبه در مراسم سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع) در مسجد حضرت ولی‌عصر (عج) شهر درچه اظهار داشت: رهبر انقلاب در کتاب انسان ۲۵۰ ساله شخصیت‌های ائمه (ع) را تشریح  کرده‌اند؛در این کتاب به این نکته اشاره فرموده‌اند که هرکدام از امامان ما در زمان امام دیگر بود همان کاری را انجام می‌داد که امام آن عصر انجام داده است، یعنی اگر امام صادق (ع) درزمان سیدالشهدا (ع) بودند شهادت را انتخاب می‌کردند و اگر امام حسین (ع) در عصر  زندگی امام صادق (ع) بودند به تربیت شاگردان، تفسیر قرآن و گسترش شریعت اسلام می‌پرداختند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: شخصی از امام صادق (ع) سؤال کرد که زندگی شما برچه مبنایی استوار است، حضرت پاسخ  دادند: زندگی من بر چهار مبنا قرار دارد؛ اولین این است که دانستم کسی وظیفه من را انجام نمی‌دهد پس اهل تلاش و اجتهاد شدم، دانستم رزق من برای من مقدر است و کسی رزق مرا نمی‌برد پس اطمینان یافتم، دانستم پایان زندگی مرگ است، پس برای آن روز خود را مهیا کردم و دانستم خداوند متعال به کار من مطلع است پس حیا کردم.

وی گفت: جوانان بسیجی ما مصداق کلام امام صادق (ع) هستند که در عرصه‌های مختلف به ویژه مبارزه با ویروس کرونا جهادی وارد میدان شدند، تلاش کردند و تکالیف و وظایف انسانی، اسلامی خود را انجام دادند.

نقدعلی اضافه کرد: در نقطه مقابل بعضی اوقات مشاهده می‌کنیم که برخی مسؤولان اجرایی فقط از کلمه باید استفاده می‌کنند، که باید چنین و چنان شود در صورتی که بیشتر بایدها و تکالیف بر عهده و در چارچوب وظیفه خودشان است.

وی با اشاره به پرونده تخلفات مالی پتروشیمی اصفهان، عنوان کرد: در این پرونده ایرادی هنوز وارد است که کسانی تخلف مالی آن‌ها محرز شده همچنان ۳۶ درصد از سهام پتروشیمی را مالک هستند که باید از تصاحب آن‌ها بیرون بیاید، البته نامه اعتراض به این موضوع  را به قوه قضاییه ارسال کرده‌ایم.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دوره جدید مجلس یکی از کارهای جهادی که آغاز شده است، طرح تحول در مجلس است، یکی از موارد که در آن ضعف داریم نظارت بر دستگاه‌ها است، با وجود ده‌ها قانون بسیاری از کارها بر زمین مانده  و اجرایی نشده است، طبق اعلام رسمی برنامه ششم توسعه ۲۰ الی ۲۵ درصد اجرایی شده است که این باید سرعت بگیرد.

وی یادآور شد: انقلاب و نظام اسلامی ما ثمره مجاهدت‌های ۱۲۴ هزار پیامبر، ائمه معصومین (ع)، علما و شاگردان حضرت امام صادق (ع) است، دشمنان هم تمام قوا به میدان مقابله با اسلام وارد شده‌اند بدانیم که آن‌ها هیچ غلطی نمی‌توانند مانند اعزام کشتی‌های حامل سوخت و بنزین ما به کشور ونزوئلا که در اوج اقتدار انجام گرفت و یکی از مصادیق انتقام سخت ما پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی شد؛ بدانیم که اسلام عزیز با سختی بسیار به دست ما رسیده است.

نقد علی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از تکالیف مردم مطالبه امور اجرایی در راستای اهداف اسلام و انقلاب  و نظارت بر عملکرد نمایندگان و مسؤولان است، حیا را در همه امور زندگی پیاده‌سازی کنیم البته در مورد حیا که صحبت به میان می‌آید توجه‌ها بیشتر به سمت عفاف و حجاب می‌رود اما در مورد حفظ بیت‌المال هم باید حیا بین مدیران جاری باشد در این زمینه هم باید نظارت‌ها دقیق‌تر شود.

https://ipna.news/150694کپی شد!