افزایش ۳ درصدی تولید محصولات پتروشیمی از ابتدای سال

 تولید محصولات پتروشمی در سه ماه نخست امسال  افزایش ۳ درصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛  سید جلال میرهاشمی مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به افزایش تولید محصولات پتروشیمی در ابتدای سال ۹۹ اظهار کرد: مجموع تولیدات سه ماه اول پتروشیمی ۱۳.۹ میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳ درصدی داشته که با اجرای طرح‌های در دست اجرا میزان تولید با افزایش ۲۰ درصد مواجه خواهد شد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: محصولاتی مانند هگزان، هپتان، و یک سری گرید‌های خاص که در صنعت پزشکی کارایی دارد وارد مدار عرضه می‌شود و در واقع با افزایش گرید و تنوع آن در واحد تولید مواجه خواهیم شد.

وی افزود: محصولات توسط‌ واحد‌های فعال در دست تولید است و فروش آن در دستور کار قرار گرفته و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

میرهاشمی بیان کرد: استفاده از پتانسیل‌های فروش مانند بورس انرژی می‌تواند در عبور از تحریم‌ها کمک کند و با فروش قانونی در بازار‌های منطقه حضور ویژه‌ای داشته باشیم.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی عنوان کرد: امیدوارم با تلاش‌های صورت گرفته میزان تولید و تنوع محصولات پتروشیمی افزایش یاید و به اهداف تعیین شده تا پایان سال برسیم.

گفتنی است؛ بهزاد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به اهداف صنعت پتروشمی برای سال‌های پیش رو اظهار کرد: با بهره برداری از ۲۷ طرح تا پایان سال ۱۴۰۰ ظرفیت تولید به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد و درآمد صنعت پتروشیمی به ۲۵ میلیارد دلار می‌رسد.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای سال ۱۳۹۹ نیز گفت: به دلیل شیوع کرونا ۴ پروژه سال ۹۹ به سال آینده موکول شد و درسال جاری ۱۲ طرح به بهره برداری می‌رسد.

 

https://ipna.news/150676کپی شد!
منبع