توقف موقت تولید یک واحد مجتمع پتروشیمی آبادان

 تولید در یک واحد مجتمع پتروشیمی آبادان ، که صبح روز جمعه به دلیل بروز اشکال هنگام تولید آزمایشی رخ داد، به طور موقت تا روز شنبه متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ سید محسن علوی مدیر مجتمع پتروشیمی آبادانبیان کرد:در پی ایجاد اختلال در فرآیند یکی از کوره‌های واحد ۶۰۰ پتروشیمی آبادان که عملیات بازسازی آن در حال تکمیل بوده و هم‌اکنون مراحل پایانی تست خود را می‌گذراند، مقرر شد عملیات واحد مذکور برای ایمن‌سازی کامل و رفع مشکل تا روز شنبه ۲۴ خرداد متوقف شود.

وی افزود: واحد ۶۰۰ پتروشیمی آبادان که پس از ۲ سال توقف به دلیل وقوع آتش سوزی در سال ۹۷، با همت و کار جهادی کارکنان پتروشیمی آبادان در سرویس قرار گرفت، به دلیل بروز مشکل عملیاتی در یکی از بخش های واحد، با اشکال جزیی روبه‌رو شد که با تلاش نیروهای مومن و متخصص شرکت ایراد مذکور برطرف شده و تا روز شنبه آینده مجدد در مسیر تولید قرار خواهد گرفت.

علوی گفت: بروز اختلال جزیی بدین شکل در فرآیند اجرایی ساخت و بهره‌برداری واحدهای صنعتی طبیعی بوده، و مراحل پیش راه‌اندازی و اصرار بر تولید آزمایشی، به منظور بررسی و رفع همین مشکلات احتمالی به انجام می‌رسد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این حادثه، آسیبی به کارکنان وارد نشده و تمامی همکاران در سلامتی کامل بسر می‌برند.

مجتمع پتروشیمی آبادان در دوران جنگ تحمیلی عراق ضده ایران، ویران و پس از پایان جنگ تحمیلی, توسط متخصصان داخلی بازسازی شد.

واحد ۶۰۰ پتروشیمی آبادان که در کوی مطهری (بریم) این شهر واقع شده است کار تولید پی وی سی را انجام می‌دهد.
هم اکنون مهمترین محصول تولیدی این پتروشیمی پی وی سی است که تولید آن در سال ۱۳۸۴ به حدود ۶۰هزار تن افزایش یافت و تولید سالانه ۱۱۰هزار تن پی وی سی از اهداف طرح توسعه این مجتمع است.

https://ipna.news/150522کپی شد!