تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها با توجه به تبعات اقتصادی کرونا بررسی شد

موضوع تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها با توجه به تبعات اقتصادی کرونا و نوسان قیمت در بازارهای جهانی در نشست امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح و بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ دکتر حسن روحانی، امروز (سه‌شنبه، ۱۳ خردادماه) در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بر لزوم  توجه به حقوق دارندگان سهام عدالت و برخورداری آنها از حق مدیریت در فروش، ‌تبدیل دارایی و نگهداری آن تأکید کرد و گفت: عرضه منظم و موزون سهام دولت در بورس به شکل‌های متنوع به‌صورت صندوق‌های قابل معامله (ETF) و چه به‌صورت مستقیم در اشکال بلوکی و خرد باید ادامه یابد.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه همه روش‌های لازم برای تسریع  و تسهیل ورود شرکت‌ها به بورس باید استفاده شود، افزود: بر این اساس مقرر شد صندوق‌های پروژه برای تأمین مالی طرح‌های بزرگ از طریق بازار سرمایه مورد حمایت قرار گیرند.

وی در این زمینه از وزارت امور اقتصادی و دارایی خواست با کمک صداوسیما و رسانه‌های عمومی وبه‌ویژه فضای مجازی در زمینه حضور هوشمند در بازار سرمایه، آموزش عمومی دهد و فرهنگ‌سازی کند.

در ادامه این نشست موضوع تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها با توجه به تبعات اقتصادی کرونا و نوسان قیمت در بازارهای جهانی مطرح و بررسی شد.

رئیس‌جمهوری حمایت از تولید داخلی و ایجاد جهش در تولید و صادرات را ضروری خواند و از وزارت نفت خواست با توجه به شرایط ویژه کنونی در این بازه زمانی تصمیم‌های مناسبی بگیرد.

https://ipna.news/150287کپی شد!
منبع