۳.۷ میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد

مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در ۲ ماه نخست امسال افزون بر ۳.۷ میلیون تن انواع کالاهای غیرنفتی به ارزش ۸۲۳ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.بهروز قره‌بیگی با بیان اینکه صادرات کالا از گمرکات استان در ۳ گروه میعانات گازی، محصولات پتروشیمی و سایر کالاها است اظهار داشت: سال قبل با احتاسب میعانات گازی افزون بر …

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در ۲ ماه نخست امسال افزون بر ۳.۷ میلیون تن انواع کالاهای غیرنفتی به ارزش ۸۲۳ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

بهروز قره‌بیگی با بیان اینکه صادرات کالا از گمرکات استان در ۳ گروه میعانات گازی، محصولات پتروشیمی و سایر کالاها است اظهار داشت: سال قبل با احتاسب میعانات گازی افزون بر ۲۴.۷ میلیون تن کالا به ارزش حدود ۸.۴ میلیارد دلار  و بدون احتساب میعانات گازی  ۲۳.۷ میلیون تن کالا به ارزش حدود ۷.۶ میلیارد دلار صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به صادرات امسال از گمرکات ۱۳ گانه استان بوشهر بیان کرد: اکنون بازرگان و تجار استان بوشهر با کشورهای مختلف در مراوده تجاری هستند و کالاهای مختلف به کشورها از جمله حاشیه خلیج فارس صادر می‌کنند.

مدیرکل گمرکات استان بوشهر صادرات با احتساب میعانات گازی در ۲ ماه نخست امسال را ۳.۷ میلیون تن دانست و بیان کرد: این میزان صادرات به ارزش ۸۲۳ میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر شده است.

قره‌بیگی افزود:در مدت یاد شده بدون احتساب میعانات گازی ۳ میلیون و ۷۱۹ هزار تن کالای غیر نفتی به ارزش ۸۲۱ میلیون و ۴۵۰ هزار دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

وی از واردات کالا خبر داد و خاطر نشان کرد: در ۲ ماه نخست امسال ۶۷.۶ هزار تن کالا به ارزش ۱۵۲ میلیون و ۵۷۵ هزار دلار از گمرکات استان بوشهر ترخیص شده  که از نظر وزنی ۵ درصد و ارزشی ۱۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

https://ipna.news/150233کپی شد!