شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی در ایرانی سازی کالاهای صنعت پتروشیمی از صنعتگران داخلی حمایت می کند

صفرعلی بابایی مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی: با توجه به نامگذاری جهش تولید در سال ۹۹ توسط رهبر معظم انقلاب، ایرانی سازی کالاهای صنعت پتروشمی به طور مشخص از شرکت های تولید کننده و صنعتگران داخلی حمایت می کنیم.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛وی افزود:از استراتژی‌های اصلی این شرکت، پشتیبانی، پایبندی و اشاعه سیاست‌های کلان شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در کلیه زمینه‌ها از جمله ارتقاء سهم شرکت‌های ایرانی در هر بخش از اجرای پروژه‌ها اعم از خدمات طراحی و مهندسی، ساخت و تامین تجهیزات، خدمات نصب و ساختمان و خدمات راه‌اندازی طرح‌ها بدون حضور طرف‌های خارجی می‌باشد. به خوبی مطلعید تاکنون ساخت تجهیزات و کالاهای زیادی را به سوی شرکت‌های داخلی هدایت و واگذار کرده‌ایم. همانگونه که پیشتر نیز اعلام گردید، در سال گذشته کار بازسازی واحد ۸۰۰ پتروشیمی بوعلی با اعتماد و تصمیم مدیران محترم آن شرکت به ما محول گردید و امروز با افتخار اعلام می‌کنم که عمده تجهیزات اصلی واحد که قبلا تا مرز واگذاری و عقد قرارداد با شرکت‌های خارجی پیش رفته بود، با تجهیزات ساخت داخل جایگزین می‌گردد. اهم این موارد ساخت برج Xylene Rerun واحد ۸۰۰،  Xylene Reboiler و  Deheptanizer Reboilerمی‌باشد. این تجهیزات قبلا با دانش فنی شرکتهایG & G   بلژیک، لینده آلمان و تکنی مونت ایتالیا از خارج تامین شده بودند.

بابایی گفت:از دیگر پروژه‌های شرکت در بخش خرید کالا و تجهیزات واحد NGL 3200  شرکت یاد آوران خلیج فارس می باشد که با مساعی بعمل آمده حتی با حضور شرکت‌های خارجی در مناقصات، عمده سفارشات خرید از جمله شیرآلات با متریال ترش و تجهیزات برقی شامل سوکت، JB و گلندها ی ضد انفجار با قیمت‌های بسیار رقابتی به سازندگان داخلی واگذار شده است. اخیرا” نیز سفارش ساخت یازده عدد شیرسیلابی (deluge valve) که تماما با دانش فنی شرکت‌های خارجی تامین می شد به شرکت دانش بنیان داخلی با قیمت حدودا چهل درصد انواع مشابه خارجی واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی بیان کرد:مضاف بر آن، در یک تصمیم سازی مهم و با حمایت مدیران محترم هلدینگ خلیج فارس خصوصا شخص آقای ربیعی، ساخت پمپ‌های سرد مخازن اتیلن، برای اولین بار به یک شرکت داخلی واگذار گردید و قرار است  تمامی مراحل ساخت و تست این پمپ ها توسط این شرکت و بصورت داخلی انجام شود.

وی اظهار داشت:از دیگر اقدامات مهم در این رابطه، واگذاری طراحی و ساخت تجهیزات پتروشیمی های هنگام و متانول آپادانا خلیج فارس به شرکتهای معتبر و خوشنام داخلی از جمله سفارش اقلام در تعهد لایسنسور شامل اینتر نال های راکتور سنتز، مشعل های ART و اینتر نال داخلی پیش ریفرمر متانول، سفارش ساخت بخش عمده ریفرمر اصلی واحد متانول که طبق قرارداد در محدوه کارشرکت KT ایتالیا بوده، سفارش ساخت واحد تهیه و جدایش هوا با بهره‌گیری از همکاری شرکت‌های خارجی، سفارش ساخت شیر آلات قطع و وصل و کنترلی، سفارش ساخت کمپرسرهای سنتز واحد متانول به شرکت کمپرسور ساز ایرانی با مشارکت طرف خارجی  با الزام انتقال تکنولوژی ساخت، سفارش ساخت بسکت رآکتور آمونیاک( ammonia Convertor Internals) ، مبدلهای ویژه آمونیاک و برجهای جذب و دفع  Co2 می باشد.

بابایی گفت:مواردی که عرض شد صرفاً نمونه‌هایی از فعالیت‌های صورت گرفته در راستای ارتقاء ساخت داخل است و امکان ذکر تمامی آنها در این گفتگو نیست. همچنین در برگزاری مناقصات و قراردادهای تنظیمی ضمن توجه ویژه به حداکثر سازی سهم ساخت داخل، پیش‌بینی‌های لازم برای تبدیل ساخت تجهیزات خارجی به داخلی با فراهم شدن بسترهای مناسب در داخل کشور، حتی در حین اجرای قرارداد نیز به عمل آمده است.

البته همه این اقدامات با حفظ و رعایت بالاترین استانداردهای کیفی جهانی وزمانبندی پروژه‌ها صورت می پذیرد. تاکید می کنم در رعایت کیفیت ساخت داخل تحت هیچ شرایطی کوتاه نمی آییم/دانش نفت

https://ipna.news/150211کپی شد!