تازه ترین خبرها از ۵ طرح توسعه «پترول»

گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با تشریح ۵ طرح توسعه، در خصوص تازه ترین وضع افزایش سرمایه گچساران و تصمیم جدید سهامداران به شفاف سازی پرداخت. 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ در پاسخ به نامه شماره ۶۳۶۲۸۱ مورخ ۱۳۹۹/۰۳/۰۳ اداره نظارت بر ناشران شیمیایی سازمان بورس و اوراق بهادار، در خصوص شفاف‌سازی صورت گرفته توسط شرکت‌های پتروشیمی ممسنی و کازرون مبنی بر عدم امکان مشارکت در افزایش سرمایه شرکت پتروشیمی گچساران، توضیحاتی به شرح ذیل جهت استحضار ارسال می گردد.

۱-با توجه به سیاست و ماموریت شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، تأمین مالی طرح‌های در حال اجرا از مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های این شرکت است. بدیهی است با توجه به محدودیت منابع مالی در اختیار، اولویت‌بندی تخصیص منابع بر اساس پیشرفت، امکان اجرا و اولویت در توسعه و تکمیل زنجیرۀ طرح‌ها صورت می پذیرد. در حال حاضر طرح‌های اولویت‌دار این شرکت با توجه به محدودیت منابع عبارتند از: شرکت های پتروشیمی ایلام، کود شیمیایی اوره لردگان، پتروشیمی صدف خلیج‌ فارس، توسعه صنایع پایین دستی پتروایرانیان و طرحهای سولفات پتاسیم و پلی‌آمونیوم کلراید پتروشیمی ارومیه که می بایست در برنامه جهش دوم و سوم توسعه صنعت پتروشیمی به بهره برداری کامل برسند. از این طرح ها دو طرح بزرگ کودشیمیایی اوره لردگان و پتروشیمی ایلام جز طرح های ملی بوده و در سال جاری مورد بهره برداری کامل قرار خواهند گرفت. لذا این شرکت در حال حاضر تمامی منابع در اختیار را به این طرح ها اختصاص داده است.

https://ipna.news/150170کپی شد!