طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی چگونه اجرا می‌شود؟

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از سوی ستاد پیشگیری و مراقبت از کرونا اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛  گام دوم مبارزه با ویروس کرونا در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی اعلام شد.

بخشی از دستورالعمل‌های رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا به شرح زیر است:

برنامه‌ریزی برای اجرای روش‌های کاری مختلف با حضور شاغلین کمتر به‌عنوان مثال دورکاری، چرخشی نمودن ساعات کاری، کاهش ساعت کاری و … صورت گیرد.
مشاغل حیاتی سازمان تعیین شده و این افراد در دو الی سه گروه به‌عنوان تیم‌های جایگزین در هر شغل یا وظیفه تقسیم‌بندی شوند.
آماده‌سازی محیط کار و تغییر شرایط و محیط کار به‌صورتی که برای انجام کار فاصله ایمن (۱ تا ۲ متر) و بیشترین فاصله ممکن بین افراد وجود داشته باشد.
به‌منظور کاهش تجمع شاغلین خصوصاً در مکان‌هایی چون استراحتگاه‌ شبانه و کمپ‌ها، شرایطی فراهم شود تا تعداد افراد در استراحتگاه‌ها کاهش یابد و بقیه افراد در منزل آنکال باشند تا در صورت لزوم از منزل به محل مأموریت اعزام شوند.
کاهش مواجهه چهره به چهره کارکنان و استفاده حداکثری از تلفن، شبکه‌های اجتماعی و ویدئوکنفرانس برای برگزاری جلسات حتی برای کارکنانی که در یک ساختمان کار می‌کنند انجام شود.
از سلامت کارکنان در بدو ورود اطمینان حاصل شود.
بررسی و پایش سلامت کارکنان و اطمینان از سلامت کارکنان روزکار و اقماری در بازگشت از مرخصی یا دوره استراحت قبل از شروع به کار حاصل شود.
حتی‌الامکان طرح‌های توسعه‌ای که می‌تواند در اولویت نباشد تا اطلاع ثانوی شروع به کار نکنند.
راهنمای گام دوم مبارزه با کووید-۱۹ در بحث فاصله‌گذاری اجتماعی در بانک‌ها، مواردی را به‌منظور رعایت بهداشت ابزار و تجهیزات هم اشاره کرده که برخی از این موارد عبارتند از:

– سطوح دارای تماس مشترک شامل میز و صندلی، شیرآلات، نرده، پله‌ها، تخت، کمد، کابینت، گوشی تلفن، دستگاه‌های کارت خوان و خودپردازها، کف پوش‌ها، کلید و پریزها، کیبورد، موس و … تمیز و خشک شده و سپس گندزدایی شود.

– تی‌های زمین شور، دستمال‌ها و وسایلی که برای نظافت رستوران یا راهروها و … استفاده می شو ند در هیچ شرایطی با وسایلی که برای شست شو و نظافت سرویس‌های بهداشتی به‌کار می‌روند نبایستی به‌صورت مشترک استفاده شوند.

– تمامی سطوح خودروهای حمل و نقل مواد غذایی می‌بایست به‌طور مستمر طبق پروتکل‌های موجود گندزدایی شوند.

– گندزدایی مرتب داخل ماشین‌های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی (پس از برگشت از محل مأموریت) شامل: دستگیره درب ماشین‌های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، کلیه قسمت‌های صندلی،کمربندهای ایمنی، کلیدهای پایین و بالابر پنجره ها، فرمان خودرو و …

– تجهیزات و ابزارهایی که در فرایند عملیات، مورد استفاده قرار می‌گیرند مانند بی‌سیم، دستگاه‌های تست گاز و … در صورت امکان اختصاصی باشند و یا پس از استفاده هر فرد، گندزدایی شوند.

https://ipna.news/150023کپی شد!