جدیدترین اتفاقات دنیای محصولات پتروشیمی/جهش پلی اتیلن در برابر سقوط پلی پروپیلن

درحالی بازارهای شرق آسیا هفته جدید را آغاز کرده اند که شاهد بهبود نسبی تقاضا در اغلب گروه های محصولات پتروشیمی هستیم.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ از بازارهای آسیایی خبر می رسد که به دلیل بهبود نسبی اوضاع تجاری در چین، شاهد تقویت تقاضای محصولات پتروشیمی در هفته گذشته بودیم. این درحالی است که هنوز چالش کمبود ظرفیت ذخیره سازی محصولات پتروشیمی در چین به طور کامل برطرف نشده است . از سوی دیگر به دلیل برون رفت چین از قرنطینه، این کشور مقصد جذاب صادرات مواد اولیه پتروشیمی شده است.

اما در هفته گذشته تولوئن در بازارهای آسیایی با رشد نسبی تقاضا روبرو شده و در محدوده ۴۱۰ دلار برای هر تن معامله شد. این درحالی است که در بازارهای محلی چین، قیمت هر تن تولوئن تقریبا برابر با ۳۵۰۰ یوان بود.

ولی در بازار استایرن، شاهد نوعی وفقه معامله گران بودیم که چشم به میزان عرضه این کالا دوخته و انتظار افت بیشتر قیمت ها را داشتند.

نرخ گذاری بر بازار پارازایلین نیز همچون گذشته بر بازار خرده فروشی متمرکز بود. اما انتظار می رود به دلیل عرضه فراوان PX و موجودی زیاد این محصول در شرق آسیا، به رغم بهبود شرایط تجاری در چین، رونق خاصی در معاملات این محصول دیده نشود.

اتیلن اما به جهت توافقات اخیر در خصوص نرخ FOB کره، انتظار می رود در شمال شرق آسیا با بهبود قابل توجه تقاضا روبرو شود.

پلی اتین نیز به دلیل افزایش روز افزون بسته بندی محصولات بهداشتی در سطح دنیا، به شدت مورد استقبال خریداران قرار گرفته تا جایی که قیمت های پلی اتیلن آسیا در هفته گذشته ۳۰ دلار افزایش یافته و به ۸۲۰ دلار در هر تن رسید.

در بازار پلی پروپیلن اما به جهت وجود انبارش زیاد این محصول و همچنین وجود عرضه کننده های متعدد با قیمت های پایین، این محصول هفته گذشته با افت قیمت روبرو شده و این کاهش قیمت برای هفته جاری نیز پیش بینی می شود.

https://ipna.news/150013کپی شد!