تولید روزانه ۱۰۰۰ تن پلی‌اتیلن سنگین در پتروشیمی ایلام

روزانه یک هزار تن محصول پلی‌اتیلن سنگین در این واحد پتروشیمی ایلام تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ حسن نجفی سمنانی مدیر عامل پتروشیمی ایلام اظهار کرد: پتروشیمی ایلام بزرگترین پتروشیمی غرب کشور است و روزانه یک هزار تن محصول پلی اتیلن سنگین در این واحد تولید می شود.

وی بیان کرد: بهترین گریدهای محصولات در پتروشیمی ایلام تولید می شود و همین موضوع باعث استقبال مشتری های این مجتمع بزرگ شده است.

مدیر عامل پتروشیمی با اشاره صادرات مداوم محصولات پتروشیمی به خارج از کشور، افزود: رونق صادرات در این واحد باعث ارزآوری برای کشور شده است.

نجفی سمنانی با اشاره به اینکه نقش مهمی در گردش اقتصادی و رونق اشتغال دارد، گفت: بیش از یک هزار نفر هم اکنون در این پتروشمی مشغول به کار بوده که اکثر نیروهای بومی هستند.

وی عنوان کرد: طرح های مهمی در حال حاضر برای توسعه پتروشیمی ایلام در دست اجرا است که با بهره برداری از فاز دوم واحد الفین این مجتمع تولیدی میزان اشتغال نیز به یک  هزار و ۳۰۰  نفر می رسد.

مدیر عامل پتروشیمی ایلام با اشاره به اینکه هم اکنون خوراک پتروشیمی ایلام از خط اتیلن غرب تامین می شود، افزود: در صورت بهره برداری از واحد الفین خوارک پتروشیمی از پالایشگاه گاز ایلام تامین می شود.

نجفی سمنانی اظهار کرد: در صورت تامین دائم خوراک پتروشیمی، ظرفیت تولید پتروشیمی نیز به ۱۰۰ درصد خواهد رسید که منجر به توسعه اشتغال و رونق اقتصادی استان می شود.

وی گفت: واحد الفین پتروشیمی ایلام با ۹۶ درصد پیشرفت فیزکی در سال جاری بهره برداری می شود.

https://ipna.news/149883کپی شد!
منبع