اعلام آمادگی پتروشیمی اروند برای عرضه قراردادهای پریمیوم

کریمی مدیر بازرگانی پتروشیمی اروند در دیدار امروز با اعضای هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران اظهار کرد: پتروشیمی اروند برای عرضه قرارداد های پریمیوم آمادگی کامل داریم.

وی با اشاره به این که عرضه های این شرکت از حجم معاملات بالاتر بوده افزود: در ۶ ماهه اول سال قبل خرید بسیار پایین بود و این موضوع باعث شد با آن که اروند نگاه به داخل دارد اما به فکر تقویت بازارهای بین المللی خود افتادیم. با این حال کف های عرضه برای سه شرکت در این مدت به طور کامل رعایت شده است. نکته مهم این که وقتی فروش در بازار مناسب است و معمولا در این شرایط تولیدکنندگان اعتباری نمی فروشند اما ما حتی در دوره هایی که رقابت های ۴۰ درصدی برای محصولاتمان ثبت می شد اما یک تیم چند نفره برای فروش های اعتباری استخدام کردیم و باید بگویم فروش های اعتباری ادامه دارد و موضوع ضمانت نامه نیز با حمایت هیات مدیره مجددا راه اندازی خواهد شد.

کریمی در ادامه افزود: به رغم آن که ما ۳ درصد روی خرید جامبو تخفیف دادیم؛ اعلام کردیم حاضریم ۵۰ درصد هزینه ها را بپردازیم به شرط آن که تولیدکننده کل نیاز سالانه خود را به صورت جامبو تهیه کند.

به گفته مدیر بازرگانی پتروشیمی اروند، ما در سال گذشته در مدت ۱۶ هفته محصولات خود را با تخفیف ۵ درصدی عرضه کردیم و بعد از آن به سمت بازارهای منطقه ای رفتیم و اکنون به خوبی در این بازارها وارد شده ایم اما با این حال حاضریم به سمت بازار داخلی بازگردیم به شرطی که مشتری متعهد شود خرید خود را در طول سال تضمین کند زیرا بازگشت مجدد به بازارهای جهانی نیازمند صرف هزینه و وقت بسیاری است. بنابراین لازم است روشن شود آیا تقاضای داخلی برای محصول ما دائمی است یا خیر. لذا باید ساز و کاری برای این منظور ایجاد شود تا با کسب یک سود منطقی بتوانیم یک بازی برد-برد را مدیریت کنیم.

کریمی افزود: بورس قرارداد کشف پریمیوم را پیشنهاد کرده است که ما اعلام آمادگی کرده ایم تا با این قرارداد محصولات خود را عرضه کنیم اما باید تعهدات به طور دوطرفه و با ساز و کارهای مشخص مورد توافق قرار گیرد. صنایع بالادستی تعهد خود را با ضمانت نامه شرکتی اعلام می کند اما باید صنایع پایین دست هم تعهدات خود را نشان بدهند. این قرارداد باعث ایجاد اطمینان در دو سمت بازار است و هم صنایع پایین دست و هم بالادست نسبت به تامین کالا و یا فروش محصول اطمینان حاصل می کنند. اکنون نیز در حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد فروش محصولات اروند اعتباری است و فروش به صورت ال سی انجام می شود.

 

https://ipna.news/149867کپی شد!