تسریع در ساخت پتروشیمی کیمیا و برطرف کردن مشکلات آن

به منظور تسریع در ساخت پتروشیمی کیمیا و برطرف کردن موانع و مشکلات پیش روی این پروژه جلسه‌ای با حضور نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ به منظور تسریع در ساخت پتروشیمی کیمیا و برطرف کردن موانع و مشکلات پیش روی این پروژه، طی جلسه ای با حضور حسنوند نماینده اندیمشک به همراه فرماندار و مدیران و سرمایه گذاران پتروشیمی کیمیا، برگزار و موضوعات مختلف در خصوص این پروژه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

پتروشیمی کیمیا از جمله پروژه های بزرگ صنعتی اندیمشک است که در راستای ایجاد اشتغال و بالابردن ظرفیت های صنعتی شهرستان از سوی بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

این پروژه بزرگ که در مسیر جاده سد کرخه قرار دارد،عملیات اجرایی آن از جمله بتن ریزی بخش های مختلف آن طی ماه های گذشته انجام شده و دیگر مراحل آن به سرعت در حال اجرا است.

با احداث پتروشیمی کیمیا علاوه بر رشد اقتصادی و صنعتی که برای شهرستان به دنبال خواهد داشت برای هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و این پتروشیمی با ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن اتیلن گلایکول، با هدف جلوگیری از خام فروشی و استفاده بهینه از منابع و ظرفیت های شهرستان اجرا می گردد.

حسنوند ضمن تاکید بر بالا بردن ظرفیت های صنعتی و رشد اقتصادی شهرستان گفت: پروژه های صنعتی و اشتغالزا علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار سبب رشد اقتصادی شهرستان و ایجاد موقعیت های استراتژیک و صنعتی بسیاری برای اندیمشک خواهد بود.

او افزود: صنعتی شدن اندیمشک به عنوان یک برنامه و چشم انداز بزرگ از سال ها قبل با بررسی و برنامه ریزی در دستور کار مسئولین شهرستان قرار گرفته و در این راه زیرساخت های لازم ایجاد گردیده و رایزنی های فراوانی صورت گرفته است.

دو پتروشیمی، فولاد زاگرس، پالایشگاه، شهرک های صنعتی، سیکل ترکیبی و سایر پروژه ها و کارخانه جات صنعتی از جمله برنامه ها و پروژه هایی می باشد که در این مسیر اجرا خواهد شد.

https://ipna.news/149835کپی شد!