۱۷ میلیارد دلار خام‌فروشی در حوزه پتروشیمی اتفاق می‌افتد

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی، گفت: در حوزه پتروشیمی حدود ۱۷ میلیارد دلار خام‌فروشی اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ مرتضی خاتمی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به شعار سال نامگذاری شده از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این امر موفق نخواهد بود مگر اینکه با یک همدلی و هم زبانی مشکلات فرا روی تولید را رفع کنیم.

وی اظهار کرد: ورود کالاهای موردنیاز که در کشور تولید می‌شود به تولید ضربه می زند ودر این میان خام فروشی هم شاید در کوتاه مدت سود داشته باشد ولی در دراز مدت صدمات زیادی به اقتصاد وارد می کند.

خاتمی افزود: در حوزه پتروشیمی در حدود ۱۷ میلیارد دلار خام‌فروشی اتفاق می‌افتد، تصریح ‌کرد: باید از خام‌فروشی پرهیز کرده و هزینه‌های دلالی و واسطه‌گری را در این عرصه بالا برده و به موسسات دانش‌بنیان تکیه کرده و توجه لازم را به این بخش داشته باشیم.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی، گفت: باید هزینه‌های واسطه گری را در کشور باید بالا برده و تکیه بر موسسات و مراکز دانش بنیان هم باید مورد توجه قرار گیرد.

خاتمی بر لزوم جلوگیری از فرار مالیات تاکید کرد و گفت: باید به افرادی که نسبت به پرداخت مالیات کوتاهی می کنند مدیریت لازم را مد نظر قرار داد.

وی برلزوم جلوگیری از قاچاق کالا در استان زنجان تاکید کرد و یاد آورشد: قاچاق کالا بیکاری در جامعه بیشتر کرده و تولید مختل می شود.

نماینده مردم ماهنشان، ایجرود در مجلس شورای اسلامی،بر پیگیری بودجه‌های پروژه‌های در حال اجرا در استان تاکید کردو افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید پروژه‌های مهم استان را مورد توجه  قرار دهد.

خاتمی به بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: در بخش‌های مختلف کشاورزی نگران عدم حمایت هستم و باید حمایت از پروژه  های خرددر بخش کشاورزی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی به اقدامات خوب بهداشت و درمان در خصوص بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: در این زمینه کشورمان موفقیت‌های خوبی را به دست آورده است.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی، ابراز کرد: مدافعان سلامت که این روزها در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند اقدامات خوبی را انجام دادند.

https://ipna.news/149690کپی شد!
منبع