افزایش تولید و فروش پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۹۸

مدیرعامل پتروشیمی بوعلی‌سینا از افزایش ۱۲ درصدی تولید و ۲۱ درصدی فروش این شرکت در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛سیدمحمد احمدزاده امروز (دوشنبه، هشتم اردیبهشت‌ماه) در نشستی خبری که به‌صورت آنلاین برگزار شد، اظهار کرد: خوشبتختانه در پایان سال ۹۸ شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا بالغ بر ۱۲ درصد افزایش تولید نسبت به سال ۹۷ داشته است.

وی به افزایش تولید ۳۵ درصدی ریفرمیت، ۲۶ درصدی بنزن و ۱۷ درصدی گاز مایع در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ در مجتمع بوعلی‌سینا اشاره کرد و افزود: از آنجا که این شرکت ۵۰ درصد بنزن مورد نیاز بازار داخل را تأمین می‌کند و این محصول، ماده اولیه شوینده‌هاست، بنابراین این شرکت توانست با شیوع ویروس کرونا در کشور سهم بسزایی در تأمین شوینده‌ها ایفا کند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا با بیان اینکه فروش سال گذشته این مجتمع ۲۱ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش داشته است و حتی محصولات باقیمانده از سال ۹۷ نیز در ابتدای سال ۹۸ با قیمت خوبی به فروش رفت، ادامه داد: این شرکت با توسعه حضور در بازارهای مختلف، حدود ۹۴ درصد افزایش حجم در بازارهای منطقه‌ای و ۲۹ درصد در بازارهای بین‌المللی داشته است.

احمدزاده با اشاره به اینکه درآمد پارسال شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا نسبت به سال ۹۷ به دلیل افزایش تولید و افزایش قیمت‌های فروش حدوداً ۲ برابر شده است، تصریح کرد: بنابراین با افزایش تولید و بهینه‌سازی هزینه‌ها، حاشیه فروش محصولات سه برابر شد و از ۲ میلیون ریال در سال ۹۷ به ۶ میلیون ریال در ۹۸ رسید.

وی با بیان اینکه همه این دستاوردها در شرایط تحریم محقق شد، گفت: سود این شرکت از ۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ با ۴ برابر رشد به ۸۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسید.

ورود به بازار سرمایه

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد قطعات مورد نیاز شرکت از سازندگان داخلی تأمین می‌شود، اظهار کرد: در زمینه ابزار دقیق نیز با شرکت‌های دانش‌بنیان در حال همکاری هستیم که از داخل تأمین شود.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه و با توجه به تکلیف تأمین نیاز کشور، امسال ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی در خط تولید بنزن محقق می‌شود، ادامه داد: برنامه تحقق ۹۰ درصد ظرفیت اسمی نیز برای محصولات دیگر برای شرکت تکلیف شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا به اقدام‌های لازم به‌منظور ریشه‌یابی و شناسایی مشکلات پیش از توقف تولید به‌منظور استمرار تولید در شرکت اشاره کرد و گفت: این شرکت سال گذشته توقف تولید ناشی از مشکلات داخلی نداشته و به‌صورت پیوسته در سرویس بوده است. فقط یکی دو مورد به دلیل مسائل بیرونی اتفاق افتاد که واحد به‌سرعت به سرویس بازگشت.

احمدزاده با بیان اینکه موانع حضور شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در بورس رفع شده و آمادگی ورود به بازار سرمایه وجود دارد، اظهار کرد: مقدمات حضور در بازار سرمایه آغاز شده و امیدواریم ۶ ماه نخست امسال این شرکت وارد بازار سرمایه شود./شانا

https://ipna.news/149592کپی شد!