آغاز عملیات پالایشگاه آناهیتا و پتروشیمی چهارم کرمانشاه به زودی

استاندار کرمانشاه از تعیین تکلیف و آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه آناهیتا و پتروشیمی چهارم کرمانشاه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛هوشنگ بازوند ظهر امروز پنجشنبه در ستاد جهش تولید با حضور فعالان حوزه صنعت که در استانداری برگزار شد، بر رفع مشکلات اقتصادی تاکید کرد و اظهار داشت: اقتصاد استان کرمانشاه نسبت به سایر استان‌ها شکننده‌تر است، لذا اگر از همین حالا به مشکلات اقتصادی رسیدگی نکنیم با مشکلات جدی تری پساکرونا مواجه خواهیم شد.

استاندار کرمانشاه افزود: همان طور که باید مانع شیوع بیماری کرونا شویم از بیکاری و مشکلات اقتصادی نیز نباید غافل شویم.

وی خاطرنشان کرد: باید در این شرایط تلاش کنیم تا تاب آوری استان را در مقابل اثرات مخرب ناشی از بیماری کرونا افزایش دهیم.

بازوند ضمن تقدیر از صنعتگران و تلاش‌های آنها جهت مقابله با بیماری کرونا، گفت: در این راستا صنعتگران با تغییر خط تولیدها توانستند در تأمین اقلام بهداشتی نقش بسزایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید ترتیبی اتخاذ می‌شود که مشکلات صنعتگران در ستاد تسهیل مطرح و نگرانی آنها برطرف شود، اظهار داشت: جهش تولید نیازمند ابزاری است و با شعار نمی‌توان جهش تولید را شکل داد بلکه مدیران برای این موضوع باید وقت بگذارند و ریسک پذیر باشند.

بازوند جهش تولید را راهبردی اساسی جهت پیشرفت استان دانست و عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا خسارتهای اقتصادی ناشی از کرونا را جبران کنیم.

وی افزود: میز مدیریت زمانی ارزش دارد که منفعت آن به مردم برسد لذا مدیران باید پیگیر مشکلات باشند و برای رفع آنها حتی اگر شده تا تهران هم بروند.

وی بیان داشت: یکی از اولویت‌های کاری ما حل و فصل مشکلات بر سر راه تولید است و سال گذشته توانستیم به این منظور ۱۱۵ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه اولویت بار در مرز پرویز خان با استان کرمانشاه است، گفت: برای این کار هر مجوزی که لازم باشد کسب می‌کنیم.

بازوند گفت: از ۳ میلیارد دلار صادرات در سال ۸۰ درصد آن از طریق مرزهای استان کرمانشاه است لذا باید تسهیل گری به این منظور انجام شود.

وی اظهار داشت: در سیل سال گذشته نرخ بیکاری در برخی از استان‌ها ۶ تا ۷ درصد افزایش پیدا کرد اما ما در بحث زلزله در استان نه تنها اجازه ندادیم این نرخ افزایش پیدا کند بلکه کاهش هم پیدا کرد و امسال نیز با توجه به شیوع کرونا بنا داریم اجازه ندهیم نرخ بیکاری افزایش داشته باشد.

وی در ادامه سخنانش از آغاز به کار دو پروژه بزرگ در استان کرمانشاه خبر داد و بیان داشت: بحث پتروشیمی اسلام آباد غرب با ۱۰۰ درصد سرمایه گذاری دولت نهایی شده است و به زودی عملیات اجرایی آن انجام خواهد شد و می‌توان گفت پتروشیمی چهارم کرمانشاه در آینده نزدیک آغاز به کار خواهد کرد.

بازوند گفت: همچنین پالایشگاه آناهیتا بعد از مدتها تعیین تکلیف شد و یک شرکت خصوصی ۶۷ درصد آن را خریداری کرده است و مابقی آن توسط سهام وزارت نفت پرداخت می‌شود و به زودی در سال ۹۹ اجرایی و کار خود را آغاز خواهد کرد.

https://ipna.news/149521کپی شد!
منبع