در حفظ سلامت پرسنل پتروشیمی ارومیه با کسی تعارف نداریم

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: طی سه مرحله بازرسی از شرکت پتروشیمی ارومیه، نواقصی را در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نشر ویروس کرونا در این شرکت و ابتلاء تعدادی از کارکنان شرکت به بیماری کووید-۱۹ مشاهده و بلافاصله تذکرات لازم با محوریت پروتکل‌های بهداشتی به کارفرما ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ رضا نقی زاده در خصوص شرکت پتروشیمی گفت: در مورد حفظ سلامت نیروی انسانی در مجتمع پتروشیمی ارومیه و کلیه کارگاه های استان با احدی تعارف نداریم و صیانت از نیروی کار اولویت کاری مجموعه ماست.

او تاکید کرد: همزمان با سراسر کشور و در راستای نظارت بر حسن اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی در جهت پیشگیری از شیوع کرونا ویروس، اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در تداوم بازدیدهای مستمر از بنگاه های اقتصادی مطابق وظیفه ذاتی خود و در راستای حفظ و صیانت از نیروی کار و پایداری بنگاه‌های اقتصادی با شعار «انسان سالم، محور توسعه پایدار»  را هدف خود قرار داده است.

نقی زاده با بیان اینکه سه مرحله بازرسی از شرکت پتروشیمی ارومیه صورت گرفت، ادامه داد: در این بازدیدها نواقصی را در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نشر ویروس کرونا در این شرکت و ابتلاء تعدادی از کارکنان شرکت به بیماری کووید-۱۹ مشاهده و بلافاصله تذکرات لازم با محوریت پروتکل‌های بهداشتی به کارفرما ابلاغ شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی افزود: در تداوم بازرسی‌ اولیه ، مجددا بازدیدهای دیگری جهت بررسی میزان التزام و اجرایی نمودن موازین و پروتکل های بهداشتی انجام شد.

نقی زاده اظهار کرد: در گزارش بازرسی ها، انجام اقدامات مطلوبی از جمله،  قرنطینه خانگی بیماران مبتلا به کووید-۱۹، ضدعفونی سطوح، ضدعفونی خودرو‌های ورودی به کارگاه ، غربالگری کارکنان و افراد ورودی به کارگاه (تب‌سنجی و تست میزان اکسیژن خون بصورت سرپائی)، همچنین طراحی استندهای بهداشتی و استقرار آنها در معرض دید افراد ، ثبت‌نام کلیه کارکنان در سامانه سلامت (salamat.gov.ir) ، تجهیز پرسنل به تجهیزات بهداشتی و ضدعفونی و تغییر در ساعات کار اداری و افزایش سرویس های ایاب و ذهاب به منظور ” فاصله گذاری هوشمند و کنترل بیماری کرونا ” را نشان می دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به موارد مثبت کرونا در پتروشیمی ارومیه گفت: موارد مثبت ابتلا در این شرکت در حال گذراندن روزهای پایانی بیماری بوده (قرنطینه ۱۴ روزه) و در صورت ارائه گواهی سلامت و اخذ تاییدیه مرکز بهداشتی و درمانی می توانند در محل کار خود حضور یابند.

او تصریح کرد: اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی تحت مدیریت واحد ستاد استانی مقابله با کرونا ، ضمن حمایت همه جانبه از جامعه کار و تولید استان، پایداری بنگاه های اقتصادی و سلامت منابع ارزشمند انسانی را جزو وظایف ذاتی و قانونی خود دانسته و همواره تمامی تلاش و توان خود را در جهت اعتلای این موضوع بکار بسته و هیچگونه اغماض و چشم‌پوشی در رسیدن به این هدف متعالی نخواهد داشت

به گزارش کردپرس، در هفته اخیر خبر ابتلای حدود ۴۰ کارگر پتروشیمی ارومیه به کرونا در فضای مجازی منتشر شد. با گذشت چند روز از این مسئله اما دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در این خصوص هیچ گونه اظهار نظری نکرد، تا اینکه دیروز معاون سیاسی استاندار در شانزدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان خواستار شفاف سازی مسئله پتروشیمی ارومیه از سوی دانشگاه علوم پزشکی شد.

گفتنی است؛ مدیرعامل پتروشیمی ارومیه نیز در ابتدا از تعداد کارگران مبتلا شده اظهار بی اطلاعی کرد اما بعدها به اقدامات انجام شده و قرنطینه خانگی کارگران مبتلا شده اذعان کرد.

https://ipna.news/149514کپی شد!